خبرگزاری کار ایران

ضرورت نصب مخزن برای تامین آب طبقات بالای ساختمان های کرج

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۰۱۱

برای جریان داشتن و توزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمان های مسکونی در شهرستان کرج، نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان ضروری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آبفای استان البرز، بدنبال افزایش دمای هوا درتابستان و به تبع آن افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمان های مسکونی با احتمال افت فشار مواجه می شوند. بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هرخانوار 250 لیتر و نصب پمپ بعد از این مخزن ، فشار مناسب برای توزیع آب در طبقات فوقانی را ایجاد کنند.

بدیهی است آبفای البرز قادر به تامین آب با فشار متعارف بوده و افزایش فشار آب خارج از استاندارد تعریف شده، موجب خسارت و ترکیدگی لوله ها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برخی از شهروندان در اقدامی غیرمجاز و غیر فنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می کنند که این امر علاوه براینکه موجب اختلال در شبکه توزیع آب شده و آب رسانی به سایر شهروندان را با مشکل روبرو می سازد ، موجب نداشتن حجم آب ذخیره شده در زمان قطع آب شبکه، سوختن مکرر پمپ بر اثر نوسانات شبکه و... می شود بنابراین  در صورت مشاهده و گزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی را برای جمع آوری اینگونه پمپ ها بعمل خواهد آورد .

گزارش روابط عمومی آبفای البرز می افزاید: تعدادی از شهروندان هم بعد از تخریب ساختمان قدیمی و ساخت واحدهای مسکونی جدید بیشتر، همچنان از کنتور قدیمی با قطر یک دوم ، استفاده می کنند که بایستی به آبفای هر منطقه مراجعه کرده و قطر متناسب را افزایش دهند تا با افت فشار آب بخصوص در طبقات بالای ساختمان مواجه نشوند.

روابط عمومی آبفای البرز در پایان از تمام شهروندان خواست با دقت در مصارف خود بویژه در هنگام استحمام، استفاده درست از کولرهای آبی با استفاده از دور کند، تنظیم شناور آنها و ستفاده از سایبان و پرهیز از غرقابی کردن درختان و...به گذر بدون قطعی آب از گرمای هوا و تابستان گرم کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز