خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های مدیریت مصرف برق در آذربایجان غربی/ رشد ۷ درصدی مصرف بدون خاموشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۴۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های مدیریت مصرف در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با وجود رشد ۷ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته هیچ گونه خاموشی گسترده ای در سطح استان اعمال نشد.

طاهر کیا مهر در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه طبق  پیش بینی های سازمان هواشناسی و تجربه سال‌های گذشته در روند افزایش مصرف برق  در تابستان و فصول گرم سال پیش بینی می شد تابستان امسال  شاهد افزایش مصرف برق در استان باشیم اما با توجه به ظرفیت تولید کشور و مشکلات متعدد موجود بر سر راه افزایش تولید برق مدیریت هوشمندانه و همه جانبه مصرف برق راهکار اصلی تامین برق پایدار برای مشترکین خانگی و سایر مشترکین به دست آمد.

کیامهر افزود: امسال برنامه های مدیریت مصرف برق با تمرکز تخصصی بر بخش های مختلف مصرف طراحی و اجرایی شد که با همت تمامی واحدها شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های مدیریت مصرف در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بودیم. 

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف تا کنون مجموعا ۱۹۰ الی ۲۱۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق در سطح آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه،امسال برای مشترکین صنعتی پیش بینی تغییر شیفت های کاری و جابجایی روزهای تعطیل هفتگی پیش بینی شده بود گفت: باعقد تفاهم نامه های متعدد مابین شرکت توزیع نیروی برق و مشترکین صنعتی سهم مشترکین صنعتی در میزان صرفه جویی مصرف برق در تابستان امسال تا کنون ۵۳ مگاوات بوده است.

وی همچنین از  انعقاد تفاهم همکاری با مشترکین کشاورزی خبر داد و گفت: مشترکین کشاورزی در صورت خاموش کردن پمپ های آب چاه های کشاورزی در ساعات اوج مصرف برق در ساعات ۱۲ الی ۱۶  از برق رایگان کشاورزی در  ۲۰  ساعت باقی روز بهره‌مند می شوند که با اجرای این طرح سهم مشترکین کشاورزی از صرفه جویی مصرف برق تابستان تا کنون 78 مگاوات بوده است.

وی مهم ترین طرح مدیریت مصرف برق در تابستان امسال را  که سبب شد سایر مشترکین همکاری خوبی با صنعت برق برای صرفه جویی داشته باشند اجرای طرح مدیریت مصرف مشترکین اداری بود عنوان کرد و گفت: این طرح که با حمایت هیئت دولت ابلاغ و اجرایی شد، مشترکین اداری در ساعات اداری می بایست ۳۰ درصد مصرف برق خود را به نسبت سال گذشته کاهش می دادند که در صورت تخطی از این میزان برق ان ها ضمن اعلام اسامی ادارات قطع می شد.

کیامهر  عنوان کرد:جدیت در اجرای طرح مدیریت مصرف مشترکین اداری با استقبال خوبی توسط عموم مردم مواجه شد چراکه دولت صرفه جویی را از خود شروع کرده  و سپس به همه مشترکین در مدیریت مصرف برق پیشنهاد همکاری داده بود ، در همین راستا سهم مشترکین اداری از صرفه جویی در مصرف برق در تابستان امسال تا کنون ۱۲ مگاوات بوده است.

وی یکی دیگر از طرح های مدیریت مصرف برق در تابستان امسال را تعدیل روشنایی معابر عنوان کرد و گفت: میزان برق صرفه جویی شده از طریق تعدیل روشنایی معابر تا کنون معادل ۳ مگاوات بوده است.

وی میزان صرفه جویی شده از طریق به کارگیری مولدهای برق توسط مشترکین را معادل ۷ مگاوات و میزان صرفه جویی حوزه مشترکین خانگی و تجاری آذربایجان غربی در تابستان ۱۴۰۱ را تاکنون معادل ۸ مگاوات عنوان کرد و گفت:با وجود اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴ الی ۷ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم اما با اجرای تمام برنامه‌های مدیریت مصرف و همراهی و مشارکت مردم تابستان امسال بدون اعمال خاموشی سراسری سپری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز