خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۰۵

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از دو و نیم برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از 28 خرداد تا 19 مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم استان از گندمکاران به خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: بیش از 176 هزار و 267 تن گندم کشاورزان که در سال زراعی 1401 برداشت کرده اند از طریق 30 مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

 زمانی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 2 برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون 30 هزار و 790 محموله گندم از 12 هزار و 68 گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از 5969 میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ 28 تیر ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و 10 هزار و 920 تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می شود.

زمانی، در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی،  با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان می‌باست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از 28 خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز