خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد :

مرز خسروی آماده خدمت رسانی مطلوب روزانه به ۱۰۰ هزار زائر اربعین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۲۲۶

سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصر شیرین از آماده سازی مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین برای عبور زوار اربعین حسینی به کربلایی معلی خبر داد.

محمد حیدری در گفت وگوی  با خبرنگار ایلنا از کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در چندین سرفصل کار مربوط به ساماندهی زائرین اربعین اباعبدالله را پیگیری می کنیم.

وی اولین سرفصل کار ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی را مربوط به مسئله موکب ها دانست و افزود: موکب ها که تحت نظر ستاد عتبات عالیات انجام وظیفه می‌کنند هم در شهر قصرشیرین و مرز خسروی و هم در عراق و در طول مسیر زائرین به کربلای معلی مستقر خواهند شد و ارائه خدمات خواهند داد که در این زمینه هماهنگی های لازم انجام گرفته است.

وی افزود: مکان یابی و‌مکان گزینی موکب های اربعین صورت گرفته و در هفته آینده در ستاد عتبات عالیات متقاضیان برای استقرار موکب های خود ثبت نام خواهند کرد.

حیدری تاکید کرد: در کنار این موکب‌ها، آشپزخانه‌های مرکزی هم در مرز خسروی و هم در شهرستان قصرشیرین راه اندازی خواهد شد که در روز ۵۰ هزار پرس غذا شامل نهار و شام طبخ و توزیع می شود و در اختیار زوار عزیز قرار خواهد گرفت .

این مسئول با بیان اینکه تامین آب شرب زوار نیز یکی از سرفصل های دیگر ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی است، تصریح کرد: این آب بصورت بسته بندی شده و‌ خنک و در غالب آبسرد کن های درطول مسیر مستقر خواهد شد و وزارت نیرو نیز اقدامات لازم را در این راستا بعمل آورده است که بر همین اساس کارشناسان وزارت نیرو در مرز خسروی مستقر شده اند و در حال تجهیز کارگاه هستند که برای تامین چندین میلیون بطری آب کارگاه ساخته می شود و در حال حاضر کارهای اولیه آن انجام گرفته است.

وی سرفصل بعدی را سیستم حمل و نقل ارزیابی کرد و گفت: در همین راستا شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل و جاده‌ای و  پایانه‌های کشور دستگاه های حمل و نقل شامل اتوبوس، مینی‌بوس، ون و خودروهای سواری را در اختیار ما قرار دهند که در مرز خسروی تا قصرشیرین و حتی در داخل خاک عراق برای جابجایی زائرین مستقر خواهند شد. 

سرپرست فرمانداری قصرشیرین هماهنگی و رایزنی با طرف عراقی را از دیگر برنامه‌های ستاد بیان کرد و گفت: از اکنون تا روزهای منتهی به اربعین همچنان جریان تجارت ادامه خواهد داشت تا تجار و کامیون های حامل کالا قسمت عراق بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

تامین پارکینگ برای زوار اربعین حسینی از دیگر سرفصل های ستاد مدیریت و  ساماندهی زائرین اربعین است که حیدری با بیان آن افزود: در این راستا بیش از ۵۵ هکتار زمین پیش بینی شده است که در غالب پارکینگ مجهز به دوربین های پلاک خوان، دوربین‌های رصد محیطی و نگهبان پیش بینی شده است تا زائرین عزیز بتوانند با خیال راحت خودروهای شخصی خود را پارک کنند و به سفر معنوی اربعین ادامه دهند.

وی افزود: یکی دیگر از سرفصل های ستاد، مسئله بهداشتی است که در این خصوص مقرر شده است نیروهای مسلح ما شامل ارتش همیشه سرفراز مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو بیمارستان صحرایی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور در  مسیر زوار  احداث کنند که مقدمات اولیه کار برای استقرار این دو بیمارستان صحرایی فراهم شده است.

حیدری  تصریح کرد: یک درمانگاه بزرگ نیز در پایانه مرزی خسروی برپا شده است و برای تامین دارو و اقلام بهداشتی نیز وزارت بهداشت اقدامات اولیه را به انجام رسانده است.

این مقام مسئول ستاد اربعین کشور تاکید کرد: طبق قانون تعریف شده برای زوار اربعین، این عزیزان باید حتما علاوه بر گذرنامه، کارت واکسیناسیون را نیز بهمراه داشته باشند که بتوانند از مرز عبور کنند، لذا توصیه می کنیم زائرین  که تا کنون واکسیناسیون کرونا را انجام نداده اند در فرصت باقیمانده نسبت به تزریق دوزهای تعیین شده واکسن کرونا اقدام کنند .

فرماندار قصرشیرین بحث مهم دیگر را مسائل ترافیکی ارزیابی کرد و افزود: در همین راستا ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیر لازم را اتخاذ کرده است، تا زوار  که وارد شهرستان قصرشیرین و به مرز خسروی انتقال داده می شوند مشکلات ترافیکی را نداشته باشند و از همین‌رو، روان‌سازی جاده‌های منتهی به قصرشیرین یکی از مهمترین اولویت های ترافیکی ستاد است که پلیس راهنمایی و رانندگی بهمراه سازمان راهداری نسبت به اصلاح هندسی، تعریض جاده‌ها، نصب گاردریل ها و همینطور نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها از جمله اقداماتی است که پیش بینی شده است.

وی افزود: یک نکته دیگری که در بحث زیر ساخت ها وجود دارد  این است که با پیگیری مجدانه  استاندار کرمانشاه، مسئله احداث خط دوم انتقال آب شرب از قصرشیرین به خسروی است که در زمان حضور هیات دولت و وزیر نیرو کارهای آن صورت گرفت و در حال حاضر شروع به فعالیت کرده است که اگر چه در اربعین امسال محقق نخواهد شد اما در سال های آینده قطعاً این خط احداث و به بهره برداری خواهد رسید .

حیدری تاکید کرد: خط لوله گاز  به مرز خسروی نیز در سفر وزیر  کشور به درخواست استاندار کرمانشاه و پیگیری وزیر کشور و همچنین موافقت وزیر نیرو در جلسه با عملیات اجرایی آن موافقت سد و حدود ۱۲ میلیارد تومان بودجه برای خط انتقال گاز قصرشیرین به مرز خسروی تخصیص داده شد و پیمانکار مربوطه و شرکت گاز استان کرمانشاه وعده داده اند که برای اربعین امسال این گازرسانی به نتیجه برسد.

وی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در هفته آینده تاکید کرد : به همین جهت از مردم ایران اسلامی خصوصاً زائرین  اربعین حسینی درخواست می کنیم که برای سفر به کربلای معلی حتما از مرز خسروی عبور کنند چرا که مسیر منتهی به مرز خسروی یکی از بهترین جاده های کشور شامل آزاد راه و اتوبان های چهار بانده است و امنیت سفر  آنها در این جاده های استاندارد بالا خواهد رفت و مسیر عبور از مرز خسروی نیز به  بغداد، کربلا، نجف اشرف و سامرا نزدیکترین و کوتاهترین مسیرهای زیارت عتبات عالیات می باشد و امکانات رفاهی فراوانی شامل بیش از یک هزار تخت هتلینگ برای زوار  در شهر قصرشیرین برای اقامت پیش بینی شده است .

وی هتل های سطح شهر قصرشیرین ، مدارس ، مساجد و حسینیه ها و همچنین منازل شخصی مردم قصرشیرین از مکان های اقامت برای زوار خواهد بود که در مسیر خسروی به عتبات عالیات تجهیز شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: مرز خسروی آمادگی خدمت رسانی مطلوب به یکصد هزار زائر اربعین حسینی در روز را خواهد داشت که این رقم در صورت نیاز قابل ارتقا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز