خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

عدم رعایت حریم بین زن و مرد در جامعه زوجین را به دادگاه می‌کشاند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۱۸۴

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: برخی از پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها به دلیل اختلافات میان زوجین تشکیل می‌شود به دلیل عدم رعایت حریم بین زن و مرد نامحرم در پوشش، رفتار و گفتار است.

کبری علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به قانون حجاب گفت: در جوامع مختلف دنیا قوانینی در مورد لباس اجتماعی افراد وجود دارد و این امر مختص کشور ما نیست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: قانون عفاف و حجاب در کشور سال‌ها پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام مصوبه ۴۲۷ مصوب شد و با مصوبه ۸۲۰ در سال‌های اخیر بروزرسانی شد اگر این قوانین به درستی اجرا شود شاهد تحولات خوبی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اکثر بندهای این قانون به امور ایجابی تاکید دارد، گفت: در این قانون فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه برای پذیرش پوشش مناسب توسط مردم مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در مواردی هم برخورد سلبی با افراد هنجارشکن که حقوق شهروندی خانواده‌ها را زیرپا می‌گذارند در قانون پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: تمایل به پوشش امری فطری و غریزی است  و رعایت حریم بین زن و مرد نامحرم در جامعه باعث تحکیم روابط زوجین در درون خانواده‌ها می‌شود؛ ضمن اینکه در این زمینه  پژوهش‌های زیادی هم انجام شده است.

علیخانی عنوان کرد: برخورد سلبی در حوزه حجاب باید سنجیده باشد و افرادی که وارد این عرصه می‌شوند باید شاخصه‌های خاص داشته وآموزش دیده  باشند.

وی تاکید کرد: هنجارشکنی و عدم رعایت حریم‌ها، نقض حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز