خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مشکل مازندران/مدیران پای سرمایه‌گذاران را به استان باز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۷۳۳

حسینی‌پور سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین مشکل استان مازندران دانست و افزود: البته رشد بهره‌وری نیز برای توسعه استان مهم است؛ مدیران مکلف هستند صدور مجوزها را تسهیل کنند تا سرمایه‌گذاران در پیچ و خم ادارات گیر نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور  در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی با بیان اینکه استان مازندران برای رسیدن به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری نیازمند فعالیت جهادی و ازخودگذشتگی مدیران است، گفت: مدیران برای تحقق این هدف کارشکنی نکنند و تنها برای مردم کار کنند.

وی افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری را در تحقق رشد هشت درصدی مهم دانست و افزود: سرمایه‌گذاری و توسعه سرمایه‌گذاری مهم‌ترین شاخصه توسعه اقتصادی است.

استاندار مازندران با تاکید براینکه این استان از پتانسیل بالای سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها برخوردار است، اراده قوی و محکم را برای رسیدن به بهره‌وری و سرمایه‌گذاری مهم دانست، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مازندران لیست دارایی‌ها و پروژه‌های خود را ظرف یک هفته به استانداری تحویل دهند.

حسینی‌پور با بیان اینکه فرمانداران نیز لیست تمامی پروژه‌ها و دارایی‌های شهرستان را به استانداری ارائه کنند خواستار ورود جدی و جهادی فرمانداران به این حوزه شد.

استاندار مازندران با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران در استان ادامه داد: در بخش‌های مختلف به راحتی می‌توان هدف‌گذاری مشخصی را در مسیر تولید ثروت انجام داد و در تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران گام‌های اساسی برداشت.

وی موضوع آب در استان را مورد تاکید و با اشاره به وجود ۹۰۰ آب‌بندان در مازندران گفت: اگرچه این آب‌بندان‌ها ظرفیت خوبی برای ارتقای توسعه استان است اما باید این موضوع برای سرمایه‌گذاران به خوبی شناسانده شود و این امر نیز مستلزم تحول اساسی در حوزه آب منطقه‌ای است.

حسینی‌پور، سهم آب را در رشد اقتصادی استان مهم دانست و همایش سرمایه‌گذاری آب در استان را برای ورود سرمایه‌گذاران ضرورت اعلام کرد.

وی سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین مشکل استان دانست و افزود: البته رشد بهره‌وری نیز برای توسعه استان مهم است؛ مدیران مکلف هستند صدور مجوزها را تسهیل کنند تا سرمایه‌گذاران در پیچ و خم ادارات گیر نکنند.

حسینی‌پور تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق و رشد اقتصادی هشت درصدی در استان پای کار بیایند و در گام نخست باید تمامی زیرساخت ها برای ورود آسان سرمایه‌گذاران به اقتصاد مازندران فراهم شود.

وی افزود: برای کمک به رشد اقتصادی مازندران برنامه‌های خوبی نوشته می‌شود اما در اجرا دچار مشکل هستیم.

حسینی‌پور بر ارتقای میزان کار مفید در استان تاکید کرد و آن را در افزایش بهره‌وری مهم دانست و افزود:

عملکرد مدیران به صورت دقیق بررسی شود و اینکه بدانیم هر مدیر در دستگاه فعالیت خود چه تحولی ایجاد کرده است.

استاندار مازندران گفت: اگر تنها به ظرفیت یک دستگاه تکیه کنیم به رشد و تعالی نخواهیم رسید بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها بهره‌گیری کنیم ضمن اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه نقش خوبی را ایفا کنند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد که زمانی می‌توانیم چرخ توسعه استان را به حرکت درآوریم که تمام دستگاه‌ها در مسیر رشد قرار گیرند و در جهت رفع مشکلات موجود هم‌گام‌ شوند.

وی افزود: مسئولیت کار در شهرستان به عهده فرمانداران است و باید موضوع رشد اقتصادی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز