خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد؛

در زنجان مشکلی برای تهیه نان وجود ندارد/ الویت صاحب خانه شدن با متاهلین استان است/ ضرورت اجرای پروژه های آبی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۴۴۱

استاندار زنجان، با اشاره به تفاوت قیمت آرد خبازی با آرد صنعتی برای صنوف مختلف در زنجان، گفت: مشکلی در حوزه نان مردم زنجان وجود ندارد؛ هنوز اتفاقی در حوزه نان استان نیفتاده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، امروز در جمع خبرنگاران، با مناسبت 17مرداد، با اشاره به انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان اظهار داشت: نگاه مجموعه مدیریت استان نگاه عملکردی به مدیران است که با پارامترهای مختلف توانمندی جایگزین می کنیم؛  نه از جایگاه سیاسی و تغییر دولتی با آنها برخورد می شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه الویت مسکن دار شدند طبق ابلاغ دولت تاهل افراد است، ادامه داد: الویت بندی اول دولت برای مسکن دار شدن افراد و متقاضیان با متاهلین است و بنا به دلیل تعداد زیاد مجردها در استان الویت با متاهلین استان است که بعد از مسکن دارشدن متاهلین افراد مجرد نیز صاحبخانه می شوند.

افشارچی، با اشاره به اینکه عملکرد مجموعه مدیران استان در حال بررسی است ، تصریح کرد: نحوره بردخورد با آنها بزودی اعلام و شروع می شود.

وی، در خصوص عملکرد اعضای شهورای شهر نیز تاکید کرد: ضروری است شوراها به جایگاهای قانونی ورود نکنند.

 استاندار زنجان، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص وجود صف های طولانی نان در زنجان و اتمام زود هنگام نان در برخی نانوایی های زنجان، با اشاره به اینکه مردم فقط با دستگاه و پوز مخصوص نان می خرند و اتفاقی در حوزه نان استان نیفتاده است، گفت: به دلیل تفاوت قیمت آرد خبازی با  آرد صنعتی برای صنوف مختلف تفاوت پیدا کرده است.

به گفته افشارچی، این باعث کاهش آرد در خبازی ها شده است این طرح با وارد شدن به مرحله نهایی اجرای طرح نان یارانه ای به مرور به وضعیت بهتری خواهد رسید.

وی، با بیان اینکه بازرسان این حوزه در حال رصد هستند؛  مشکلی در این زمنیه در زنجان وجود ندارد، تصریح کرد:  تعدادی از نانوا یان برای رفاه حال مردم به صورت دو شیفت اقدام به پخت نان می کنند.

افشارچی با اشاره به اجرای اولین گام در این خصوص، یادآور شد: داده ها در حال احصا است و در حال حاضر مشکل خاصی در  این زمینه نیست.

استاندار زنجان، گفت: در حال حل مشکل چندین ساله منطقه گردشگری شمال هر زنجان "گاوازنگ" هستیم.

وی، با اشاره به اینکه درصدد افزایش زمینهای شهری هستیم، افزود: زمین های واقع در پشت منطقه گرده داغ (زنجانکوه) به منطقه شهری زنجان افزوده می شود و زمین ها و طرح کمربندی شمالی زنجان نیز زودی ساماندهی خواهد شد.

افشارچی، با بیان اینکه اهالی کوی فلسطین زنجان در صورت تمایل به مسکن های در حال ساخت 50 درصد پیشرفت فیزیکی انتقال داده خواهد شد، یادآورشد: مشکلات سرجین بافت زنجان نیز با ورد دستگاهها و تجهیزات خریداری شده و اخذ وام سرمایه در گردش بزودی حل خواهد شد.

به گفته استاندار زنجان، پسماندهای واحد های روی زنجان تبدیل به ثروت خواهد شد 8میلیون پسماند دپو شده در زنجان وجود دارد که با عناصری که در ان نهفته است می تواند به منفعت استان باشد  و در حال حاضر نیز مانچ پاشی شده است و زنجان را هیچ آلودگی تهدید نمی کند.

 وی، با اشاره به رشد اقتصادی استان افزود: 8هزار تومان در حوزه مسکن و 11هزار در حوزه های توسعه ای و موارد دیگر، افزود: هدفگذاری 7/8درصد در برای توسعه استان در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه  بنده اصالت به اشتغال قائل نیستم، ادامه داد: اصالت اشتغال آفرین حائز اهمیت است و اشتغال آفرینی،  انچه که اصل مجموعه استان است تولید است که با ایجاد زیر ساخت این مهم انجام خواهد شد.

افشارچی، اصالت دادن به تولید را مهم ارزیابی کرد و گفت: به صورت نسبی بهترین استان در سطح کشور در بیکاری هستیم.

 وی، با اشاره به آخرین وضعیت آمار اشتغال استان، گفت: استان زنجان در سالهای اخیر دارای کمترین میزان بیکاری بوده است و نرخ مشارکت نیز مطلوب است، استان زنجان از  جمعیت بالای 15سال استان نسبت به سالهای گذشته حدود 19هزار نفر فعال هستند و حدود 22هزار نفر بیکار وجود دارد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه  یکی  از ابزار های توسعه استان رسانه ها هستند، افزود: مطالبات آگاهانه رسانه ها یکی از شاخصه های توسعه در حوزه های مختلف استان است.

افشارچی، در پایان با بیان اینکه پروژه های استحصال آب بالا دستی در ارتفاعات سد تهم در زنجان و شهرستان ابهر، استفاده ازپساپ آب و فاضلاب شهری و سدها برای جبران کمبود آب استان از اقدامات آتی دراستان است ، افزود: ثروت باید تبدیل به احسن شود 10 هکتار زمین موسوم به باغ (عباس خان) زنجان برای پارک بزرگی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز