خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

سیل اخیر 24 استان کشور را درگیر کرد / استان مرکزی تلفات زیادی نسبت به سایر استان ها نداشت / مردم در قدم نخست اتحاد و همگرایی خوبی داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۵۰۲

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل اخیر 24 استان کشور را درگیر کرد، اما استان مرکزی تلفات زیادی نسبت به سایر استان ها نداشت. در جریان بارش ها و سیلاب های هفته گذشته، مدیریت بحران در کشور به خوبی انجام شد. در این راستا آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن نامی در مراسم کلنگ زنی ایجاد منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی روستای آهنگران از توابع شهرستان فراهان، افزود: اگر مدیریت خوب و بهینه نیروهای امدادی و خدمات رسان و همچنین همت بزرگ مردم و همراهی آنها نبود، فرایند کار سخت تر می شد.

وی ادامه داد: اگر این سیلی که در کشور ایران رخ داد، در جای دیگر ایجاد شده بود، تلفات زیادی بر جای می گذاشت که این نتیجه مدیریت بهینه و اطلاع رسانی خوبی بود که پیش از وقوع سیل انجام شد. از سوی دیگر مردم در قدم نخست اتحاد و همگرایی خوبی داشتند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: روستای آهنگران شهرستان فراهان منطقه کشاورزی است، بنابراین قنوات و کانال های آب و بحث آب شرب این خطه اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه زیرساختهای آب و برق و گاز در این روستا وصل است.

نامی این شرایط در حالی است که در برخی استان ها و مناطق کشور وضع بسیار سخت بوده است، تصریح کرد: قنوات وکانال های آب و سپس مزارع کشاورزی و خانه‌هایی که تخریب شده بازسازی می شود و مردم نگران هزینه نباشند.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: حضور نیروهای امدادی و خدمات رسان که در برخی ساعات تعداد آنها 1.5 برابر اهالی روستای آهنگران بوده، سبب مدیریت خوب در سیل و خسارت سیل در این منطقه شده است.

مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: 46 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی، در روستای آهنگران قرار دارند که تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و خاکبرداری منازل آنها ظرف یک هفته انجام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز