خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

خسارات بسیاری به واسطه سیل وارد شده است / 26 نفر مفقودی و 78 نفر کشته ارمغان سیل اخیر در کشور / تأکید رئیس جمهور بر جبران تمامی خسارات سیل بر مردم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۹۷

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حجم وسیعی از سیل در کشور توسط پدیده مونسون ایجاد شد و با توجه به اینکه وضعیت و رفتار توده قابل پیش بینی نبود، خسارات بسیاری به واسطه این سیل وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن نامی در جریان بازدید از روستای سیل زده آهنگران از توابع شهرستان فراهان و در جمع خبرنگاران، افزود: میزان خسارات سیل توسط کارشناسان بخش‌های مختلف در حال برآورد است و در این راستا تأکید رئیس جمهور بر جبران تمامی خسارات سیل بر مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم عظیم بارشی که در کشور رخ داد و حجم آبی که فروریخت، آمار مفقودی های ناشی از سیل 26 نفر اعلام شده است. همچنین تاکنون 78 نفر جان خود را از دست داده اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دقت در آمار اهمیت بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: آمار کشته ها زمانی دقیق اعلام می شود که به تأیید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت شده است.

نامی تصریح کرد: به احتمال زیاد در چهارشنبه آینده در هیئت دولت یک تنخواه اولیه برای تمامی استان های درگیر پیش بینی می کند که بر اساس میزان خسارت برای رفع نیازهای اولیه مشخص می شود.

وی بیان داشت: هرچند دارای نواقصی در بخش پیشگیری هستیم، اما با مدیریت خوب و بهینه توانستیم از سطح وسیع خسارات ناشی از سیل و طوفان در کشور جلوگیری کنیم و همین موضوع باعث شد تا خسارات چندانی را شاهد نباشیم.

استاندار مرکزی نیز در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران، گفت: استان مرکزی جزء استانهایی است که در جریان بارش ها و سیلاب های هفته گذشته تحت تأثیر قرار گرفته است و تلاش می شود تا هفته آینده خسارتهای وارد شده بر اثر سیل و طوفان ارزیابی شود.

فرزاد مخلص الائمه افزود: استان مرکزی در حوزه کشاورزی و دامپروری خسارات بسیاری دیده، اما در تلفات انسانی نسبت به استانهای دیگر وضعیت بهتری داشته است. 2 نفر در سیل هفته گذشته جان خود را از دست دادند که یک نفر مربوط به شهرستان محلات و یک نفر در روستای آهنگران شهرستان فراهان بود.

وی ادامه داد: عملیات امداد، بازتوانی و بازسازی محدوده‌های آسیب دیده در حوزه قنوات، دامداری و کشاورزی در حال آغاز است. ارزیابی خسارت‌ها با سرعت توسط نهادهای مرتبط، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، هلال احمر، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری در حال ارزیابی در بخش عمومی، دولتی و تجاری است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تنها روستای استان مرکزی که به صورت جدی آسیب دیده، روستای آهنگران در شهرستان فراهان است. در این روستا حداقل 40 باب منزل مسکونی آن آسیب جدی دیده و تعدادی نیز تخریب شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: بخشی از منازل آسیب دیده روستای آهنگران، جزء منازلی است که از گذشته نیاز به بازسازی داشته و ساخت و سازهای آنها قدیمی بوده است. این منازل باید در مراحلی بازسازی می شده است که سیل نیز مزید بر این علت شد.

وی با اشاره به اینکه منازل مسکونی آسیب دیده، خاکبرداری شده است تا حادثه دیگری در پی نداشته باشد، بیان داشت: در این راستا باید منازل مسکونی آسیب دیده روستای آهنگران با روش های صحیح و نوین ساخته شوند تا در بلایای طبیعی احتمالی آسیب نبینند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آیین کلنگ زنی منازل مسکونی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد آغاز شد و امید است مسیر بازسازی این منطقه بهتر از گذشته صورت گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز