خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

خسارت سیل به 24 استان کشور / در سیل اخیر تاکنون 78 نفر جان خود را از دست داده‌اند / میزان خسارت وارد شده از سیل در کشور هنوز مشخص نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۶۲

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیلاب اخیر به 24 استان، 1433 روستا، 133 شهر و 258 بخش خسارت وارد کرده است. در این رابطه مدیریت بهینه و خوب باعث شد که خسارت چندانی را شاهد نباشیم، چرا که برای ما جان حتی یک انسان نیز مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن نامی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، افزود: میزان خسارت وارد شده از سیل در کشور هنوز مشخص نشده است. زیرا باید کارشناسان جهاد کشاورزی، باغات، زمین‌های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها و احشام را برآورد خسارت کنند و که این فرایند زمان بر است.

وی ادامه داد: برای برآورد خسارات خانه‌های مردم که تخریب شده نیز کارشناسان بنیاد مسکن باید اعلام کنند، راه و شهرسازی باید خسارات راه‌ها و پل‌های روستایی را توسط کارشناسان اعلام کند و سایر بخش‌ها نیز به همین رویه باید توسط دستگاه‌های مربوطه با فرایند کارشناسی برآورد خسارت شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: در برخی استان‌ها هدایت اجباری وجود داشت که مردم و ساکنان مناطق را از مسیر سیل خارج کند. در این رابطه برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودروهای خود را ترک کنند، اما با همکاری مردم و نهادهای مسئول به نقطه امن منتقل شدند.

نامی تصریح کرد: در سیل اخیر تاکنون 78 نفر جان خود را از دست داده‌اند که البته بر اساس آمارهایی است که داده می‌شود، اما به نوعی درست نیست. بسیاری تلاش می کنند افرادی که در جاهای دیگر برای آنها مشکل پیش آمده را در این آمار اضافه کنند که در این راستا دقت بسیاری می شود.

وی بیان داشت: آمار زمانی با دقت اعلام می شود که به تأیید پزشکی قانونی برسد و مشخص شود فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت کرده است و یا اینکه علت فوت موضوع دیگری بوده است. در این راستا دقت در آمار اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: برای خانه‌هایی که تخریب شده، اسکان موقت در نظر گرفته می‌شود و تا زمانی که مسکن مناسب و با مقاومت بالا برای مردم ساخته شود، هزینه کرایه مسکن پرداخت خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

نامی ابراز داشت: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری‌های کشور با دقت و درایت اخبار را منتقل کردند. در این راستا آمار مهم نیست بلکه مهم این است که اخبار به موقع به مردم منتقل شود و در بسیاری از مواقع خواسته های مردم به مسولان منتقل شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز