خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

لزوم توجه مربیان به تأثیر قدرت بیان در موفقیت‌های ورزشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۷۰

یک کارشناس فوتبال خوزستان گفت: یکی از مهم‌ترینن ابزار و فاکتورهای موفقیت مربیان فوتبال را می توان در قدرت بیان، تکلم و شیوایی سخن و رسایی گفتار آنها جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امین یزدانی اظهار داشت: مربیان با بیانی قابل‌فهم و‌ درک، قادرند که به‌راحتی با بازیکنان خود ارتباطی دوستانه و منطقی و تأثیرگذار برقرار کنند و از این طریق شاگردان خود را تحت‌تأثیر مدیریت، هوش، خلاقیت، شخصیت و کاریزمای خود قرار دهند.

این پیشکسوت فوتبال، ادامه داد: نه‌تنها مربیان فوتبال، بلکه کلیه مربیان در تمامی رشته‌ها، همواره پیش از عملیاتی کردن طراحی تمرینات از پیش تعیین شده خود، باید با بیانی رسا و شیوا و قابل‌درک و فهم به شکل تئوریک، اهداف تمرین را برای شاگردان خود تبیین کرده تا شاگردانشان نیز بتوانند صحبت‌های مربیان خود را به‌درستی درک کرده تا در نهایت بتوانند با کمترین اشتباه ممکن، خواسته‌های مربیان خود را در میدان مسابقه، پیاده‌سازی و اجرایی کنند.

یزدانی بیان کرد: چنانچه یک مربی از قدرت بیان و شیوه تکلم مناسب و مطلوبی برخوردار نباشد، در ارتباط‌گیری با بازیکنان خود، به‌ویژه در تبدیل مطالب تئوری به عملی در زمین با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

بنابراین قدرت بیان و شیوه تکلمِ رسایِ مربیان، می‌تواند عامل مهمی در مسیر رشد، پیشرفت و بالندگی آنها در عرصه مربیگری باشد و از طرفی همین ایجاد ارتباط کلامیِ مناسب و شیوا می‌تواند مسیر پیشرفت را برای بازیکنان نیز فراهم و‌ مهیا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز