خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رشت:

آموزش در سال تحصیلی جدید حضوری خواهد بود/ مهم‌ترین رکن عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۸۴۷

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران و روسای ادارات استان گیلان باید در فرصت باقیمانده تا مهر، از تمامی ظرفیت‌ها در هرچه بهتر برگزار شدن «پروژه مهر و بازگشایی مدارس»، استفاده کنند تا با شکوه و انسجام بیشتری این مهم محقق شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد مهدی کاظمی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان گیلان که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید» در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: بر خود لازم می‌دانم از زحمات همه همکاران و مدیران در سطح اداره کل، نواحی و مناطق ۳۴ گانه استان گیلان تشکر کنم و پیشاپیش تسلیت عرض میکنم فرارسیدن ماه محرم و ان‌شاءالله بتوانیم رهرو راه امام حسین (ع) باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی با ایمان در مدرسه بسیار با اهمیت است، افزود: در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و برگرفته از سند تحول بنیادین، باید با توجه به نگاه چند ساحتی، دانش آموزان را تربیت و شرایط لازم را برای این هدف فراهم آوریم.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اولویت برنامه ریزی وزارتخانه در کنار آموزش برابر، تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب است، اظهار داشت: هرگز آموزش از پرورش جداشدنی نیست. پروژه مهر سال ۱۴۰۱نسبت به گذشته و ایامی که با کرونا بر ما گذشت، متفاوت‌تر خواهد بود و بعد از بیست و پنج ماه آموزش غیر حضوری و تجربه کوتاهی که در ۱۴ فروردین ماه با حضور دانش آموزان در مدارس داشتیم، میطلبد که از همه ظرفیت‌های شهرستان‌ها، مناطق و ارکان آموزش و پرورش استفاده کنیم.

کاظمی در خصوص سخنان ریاست جمهوری در مورد عدالت اجتماعی تصریح کرد: مهم‌ترین رکن عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است که ما باید نسبت به اجرای دقیق آن اهتمام داشته باشیم. همچنین یکی از مهم‌ترین چرخش مورد توجه سند تحول بنیادین این است که از دسترسی آموزشی به کیفیت آموزشی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به شعار مردمی‌سازی و در راستای مردمی‌سازی ازچه ظرفیتی می‌توانیم کمک بگیریم، گفت: در راستای تحقق این شعار می‌توانیم از ظرفیت خیرین و نهاد‌های غیردولتی، اولیای دانش آموزان و مشارکت آن‌ها در امر بازگشایی مدارس کمک بگیریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش خدمت‌رسانی کنند، افزود: باید از ظرفیت‌های نهاد‌های دولتی و غیر دولتی استفاده کنیم تا بتوانیم با این نگاه، بازگشایی مناسب و مطلوبی را در همین راستا داشته باشیم.

وی در خصوص افزایش پوشش تحصیلی و توجه به دانش آموزانی که در ایام کرونا وارد بازار کار شدند نیز تشریح کرد: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در تابستان اجرا شد ولی باید بحث تعمیق در طول سال تحصیلی صورت گیرد تا با توجه به قرارگاه جهادی و نصیب آموزشی برابر بتوانیم دانش آموزان را جذب به تحصیل کنیم.

کاظمی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت شبکه استانی، شبکه شاد و جلسات انجمن اولیا و مربیان در خصوص بازگشایی مدارس عنوان کرد: بازگشایی در تمام مدارس باید با حضور یک فرد مطرح مانند؛ یک معلم شناخته شده در سطح شهر یا روستا و یا یک بازنشسته فرهنگی صورت گیرد و در این میان نقش رسانه بسیار پررنگ است.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی نیز خاطرنشان کرد: با حمایت دولت و مجلس شیوه نامه اجرایی طرح رتبه‌بندی انجام شد و اصلاحات نیز برطرف شد. همچنین سامانه‌ای هم در جهت اجرای طرح رتبه‌بندی در حال تدوین و بیمه تکمیلی و پرداخت رفاهیات هم به همین منظور تدوین و پیگیری شد.

وی با بیان اینکه آموزش در سال تحصیلی آینده حضوری خواهد بود، افزود: باید از تجربه آموزش ترکیبی در ادامه سال تحصیلی استفاده کنیم و یادگیری را با در نظر گرفتن موقعیت‌های یادگیری متنوع و خلق موقعیت‌های جدید و نو در مدرسه ایجاد کنیم. بنابراین ما تحت هیچ عنوان واژه تعطیلی مدارس را نخواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم مهر ۱۴۰۱ را با نشاط شروع و مشکلات را برای دانش آموزان و اولیا تسهیل کنیم.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به معاون وزیر آموزش و پرورش و خداقوت خدمت همه دست اندرکاران پروژه مهر، خاطرنشان کرد: مهر سال تحصیلی جدید در پیش است و با توجه به نزدیکی و حضور انبوه دانش آموزان و انتظاراتی که وجود دارد باید برای آماده‌سازی مدارس جهت بازگشایی تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه اولیا بخاطر شرایط کرونا از دستگاه تعلیم و تربیت انتظارات به حقی دارند، گفت: میطلبد با هماهنگی هم و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، نگرانی‌ها را کمتر کنیم و در این میان می‌توانیم از ظرفیت خیرین و نقش مدیران در جهت جذب خیرین، ظرفیت شهرستان برای آماده‌سازی فضا، جلسات شورای آموزش و پرورش و بیان مسئله درست که باعث شود تا مطالبه‌ای به حق را داشته باشید و از ظرفیت، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به اینکه مدیران خلاق باعث تربیت تمام ساحتی دانش آموزان هستند، اظهار داشت: در بخش انتصاب مدیران می‌توانیم بعد از ناکارآمدی یک مدیر با توجه به بخشنامه جدید انتصاب مدیران توسط وزارتخانه، به تغییر آن دست بزنیم و مدیرانی انتخاب کنیم که انتظارات حوزه تعلیم و تربیت را برآورده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز