خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد؛

ضرورت همراهی صدا و سیمای مرکز زنجان در راه اندازی استودیو کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۵۰۲

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان، گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌های رسانه‌ای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، ایجاد استودیو کتاب است که انتظار می‌رود صدا و سیما در زمینه تجهیز و راه‌اندازی آن مساعدت کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد رضا خانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی جامعه اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی ظرفیت های بسیار زیادی دارند که هنوز بسیاری از مردم از این ظرفیت ها آگاه نیستند. لذا فعالیت هوشمند رسانه‌ای از رویکردهای اصلی کتابخانه‌های عمومی برای جلب توجه بیشتر مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه است.

 رضاخانی ضمن قدردانی از همراهی صدا و سیمای مرکز زنجان، گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌های رسانه‌ای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، ایجاد استودیو کتاب است که انتظار می‌رود صدا و سیما در زمینه تجهیز و راه‌اندازی آن مساعدت کند.

وی ضمن دعوت از صدا و سیما برای تولید برنامه‌های مختلف در فضاهای کتابخانه‌ای پیشنهاد تولید و پخش ویژه ‌برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در قالب سرگرمی و مسابقه‌ در بخش های کودک کتابخانه‌های عمومی ارائه داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی زنجان بیان کرد: کتابخانه مرکزی زنجان در ۶ طبقه و با ۱۸ هزارمتر زیربنا، بزرگ ترین مرکز فرهنگی استان است که متاسفانه با گذشت ۱۰ سال و با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی، متوقف شده است.

رضاخانی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و اهالی کتاب استان، روند تأسیس کتابخانه مرکزی زنجان را از ما مطالبه می‌کنند، خاطرنشان کرد: امید است صدا و سیما و دیگر رسانه‌های استانی با پرداخت صحیح و حرفه‌ای به ضرورت و اهمیت ایجاد این کتابخانه، زمینه لازم جهت هم‌افزایی مردم و مسئولان برای از سرگیری پروژه کتابخانه مرکزی زنجان را فراهم کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با کتابخانه‌های عمومی گفت: مسئله کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین دغدغه‌های ما در صدا و سیما است. در این خصوص لازم است که از قالب های گرافیکی حرفه‌ای و زیبا برای تولید آثار کوتاه اما اثربخش در زمینه کتاب و کتابخوانی بهره برد.

سید محسن لطیفی در پایان پیشنهاد داد با توجه به فعالیت تخصصی کتابخانه‌های عمومی در این حوزه، برنامه‌های کتاب‌محور توسط این اداره تولید شده و سپس برای پخش در اختیار صدا و سیما قرار داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز