خبرگزاری کار ایران

​معاون هماهنگ کننده امور عمرانی فارس مطرح کرد؛

به تناسب تردد ها در استان جاده نداریم/۷۰ درصد تلفات در حوزه پلیس راه برون شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۹۰

​معاون هماهنگ کننده امور عمرانی فارس با اشاره به اینکه استان فارس بیش از ۳۷ شهرستان، ۴ هزار روستا، ۱۲۶ شهر و بیش از ۱۰۰ بخش دارد ، گفت: آمار تلفات و سوانح جاده ای به دلیل وسعت زیاد استان و همجواری با ۶ استان است.

به گزارش ایلنا، محمود رضایی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد تردد کشور و ۸ درصد راه ها در استان فارس است، عنوان کرد:  به تناسب تردد ها جاده نداریم و اگرچه ۲۰ هزار کیلومتر راه جاده ای و روستایی داریم اما کم بودن جاده نسبت به تردد باعث افزایش تصادفات می شود.

وی  با بیان اینکه در طرح جامع حمل و نقل در فارس فاصله معناداری بین شبکه ها و میزان تردد است، بیان کرد: باید پروژه زیادی در شبکه های مختلف آزادراه، ریل، حمل و نقل زمینی و ... تعریف شود.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که تنها ۵۰ درصد آن آسفالت است و نیمی از آن مشکل دارد، تصریح کرد: رونمایی از پروژه ۱۰۰ روز ۱۰۰ کیلومتر راه با روکش آسفالت و‌.. به عنوان نقطه شروع است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ساختار اداری حوزه راهداری در برخی از شهرستان ها تعبیه نشده است، یادآور شد: باید این تشکیلات در شهرستان ها باشد و در موضوع سیل اهمیت این موضوع را دیدیم.

رضایی گفت: تعداد ماشین آلات سنگین حوزه راهداری حدود ۳۰۰ دستگاه با عمر زیاد است و فرسودگی ماشین آلات برجسته است.

وی افزود: بایستی از ظرفیت های قانونی در بودجه ۱۴۰۱ استفاده شود و قدر سهم ما افزایش یابد و نوسازی ناوگان ماشین الات سنگین صورت گیرد.

رضایی در خصوص نقاط حادثه خیز استان نیز گفت: رتبه اول تا سوم سوانح رانندگی درحالی است که بخش های اندک آن عوامل مدیریتی است و با توجه به آمار بالا انتظار است در رفع نقاط حادثه خیز که براساس برداشت ما حدود ۳۰۰ نقطه حادثه خیز است، کمک شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه سامانه کنترل و ثبت تخلفات پاسخگوی نیازها نیست، یادآور شد: فناوری به مدد راهداری و کنترل حوادث امده است  و باید از تکنولوژی و دوربین های تصویری ثبت تخلفات استفاده شود.

به گفته رضایی شورای ایمنی و مصوباتی که دارد  می تواند مبنای تصمیم گیری باشد و آمار کمیسیون شورای ترافیکی در استان مبنای تصمیم گیری در سازمان راهداری باشد.

 به تناسب تردد ها در استان جاده نداریم/۷۰ درصد تلفات در حوزه پلیس راه برون شهر است

۷۰ درصد تلفات در حوزه پلیس راه برون شهر است 

در ادامه جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: حوزه اقتصاد به حمل و نقل گره خورده است و در این زمینه استان ما کمترین مشکل داشته است.

سردار یوسف ملک زاده با بیان اینکه در تصادفات بیش از ۳۰ درصد تلفات در جاده های فرعی است و ۷۰ درصد تلفات در حوزه پلیس راه برون شهر است همه شهرستان ها در جاده برون شهری است، عنوان کرد: بیشتر نقاط در شهر شیراز به دوربین مجهز شده است و آمار تصادفات کاهشی شده است .

وی گفت:  در ایام تعطیلات نوروزی گشت ها و ماشین های راهداری استقرار پیدا  کرد و با  تعامل خوب در مجموعه استان تصادفات فوتی کاهش یافت ملک زاده با بیان اینکه جزیره ای عمل کردن آفت مدیریتی است ، تصریح کرد: در بحث دوربین ها علی رغم کارهایی که انجام شده است در خیلی ازجاده های اصلی دوربین نداریم و این درحالی است که نصب دوربین در کنترل آمار سبقت و سرعت غیرمجاز به عنوان عامل اصلی تصادفات مهم است‌.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد آمار فعلی تلفات به فوتی جاده ها قابل مهار و کنترل است.

به گفته ملک زاده درحالی تردد در جنوب استان سخت است که ترافیک سنگین جاده ها، باریک  بودن و  فرسودگی جوابگو بار ترافیکی در جنوب استان نیست.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس و پلیس راه استان همچنان پای کار هستند تا تلفات ناشی از تصادفات کاهش پیدا کند.

 به تناسب تردد ها در استان جاده نداریم/۷۰ درصد تلفات در حوزه پلیس راه برون شهر است

فارس؛ استان پایلوت در تامین امنیت جاده ها

مدیر سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه در چندسال گذشته آزمون های سخت و حساسی مانند سیل و زلزله درون استان و پشتیبانی برون استان داشته ایم، گفت: آتش سوزی ها، راهداری زمستانی و نوروزی جز وظایف ذاتی ما بود و  خوشبختانه این تجارب خروجی های خوبی داشت و توانستیم تصادفات را کاهش دهیم.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه در  پشتیبانی سیل به صورت شبانه روزی در استان های لرستان و خوزستان خدمات ارائه دادیم و خدمات پشتیبانی سیل را دریافت کردیم، بیان کرد:با همکاری در حوزه حمل و نقل و راهداری و تصمیم سازان در مجموعه ستاد و استان در خط مقدم خدمات ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا هزینه های زیادی را به مجموعه وارد کرد اما با تلاش خالصانه از آن عبور کردیم.

سیاهپور با بیان اینکه فارس، استان پایلوت برای تامین امینت در جاده ها بود، بیان کرد: همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات رفاهی بین جاده ای،  مراکز معاینه فنی و زیرساخت نیز کارهای ارزنده ای شد. وی گفت: در لکه گیری، روکشش و نگه داری راه ها به گونه ای عمل شد که در شاخص ها از متوسط کشوری بالاتر بودیم و جر سه استان اول در تناژ آسفالت و قیر بودیم.

به گفته سیاهپور۵۰۰ نقطه حادثه خیز در استان احصا و برطرف شد و در حوزه ابنیه فنی نیز بیش از هزار پل بعد از سیل ۹۶ تثبیت کردیم که کمترین آسیب در سیل های بعدی دیدند.

وی یادآور شد که در سامانه ثبت تخلف نیز ۱۴۰ درصد افزایش توسعه سامانه ها صورت گرفت و ۴۵ سامانه جدید و گذشته ارتقا و مجموع سامانه به ۱۸۰ سامانه رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز