خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار مرکزی خبر داد؛

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم کوتاه «جبین» در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۰۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برگزیدگان نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه «جبین» با محوریت فرهنگ کار در استان مرکزی معرفی شدند. در فرایند برگزاری این جشنواره 56 اثر در 2 بخش اصلی و فیلم های 100 ثانیه ای (موبایلی) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: آثار ارسال شده به این جشنواره توسط«علیرضا گلستانی»، «سعید شاه حسینی» و «محمد زنده نام» مورد بررسی و داوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نخستین جشنوراه استانی فیلم کوتاه «جبین» در استان مرکزی برای نخستین بار از دهه فجر سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: مهمترین محورهای این جشنواره، فرهنگ کار با موضوعات مسئولیت پذیری، تعهد به سازمان و انگیزه کاری، داشتن مهارت کاری، احساس مفید بودن، نگرش مثبت در کار، رعایت ایمنی در کار، خلاقیت و نوآوری، تلاش در کار، ارزش کار، ورزش و کار و کرونا و کار، زنان و اشتغال با موضوعات زنان و محیط کار، مادران شاغل و زنان سرپرست خانواده و همچنین عفاف و حجاب بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: این جشنواره در 2 بخش حرفه‌ای و غیرحرفه ای (آماتور) برگزار شد که بخش حرفه ای شامل فیلم های یک تا ۱۵ دقیقه ای کوتاه با موضوعات و محورهای جشنواره در قالب فیلم های داستانی، مستند و انیمیشن بود و بخش غیرحرفه ای (آماتور) شامل فیلم های 100 ثانیه ای برای افرادی که با دوربین‌های خانگی و یا موبایل موضوعات جشنواره را به تصویر کشیدند، برگزار شد.

امیدی تصریح کرد: در بخش اصلی این جشنواره فیلم مستند «چوب بستنی» رتبه اول،  فیلم کوتاه انیمیشن «حفره بعدی» مقام دوم و فیلم کوتاه «چلنگری» عنوان سوم را کسب کردند. همچنین در این بخش 4 اثر فیلم مستند «ایده طلایی (نان)»، فیلم مستند «کولاک»، فیلم کوتاه «به رنگ زندگی» و فیلم کوتاه «3250» حائز تقدیر شدند.

وی بیان داشت: در بخش فیلم های 100 ثانیه ای (موبایلی) نیز هیئت داوران پس از بررسی 42 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره به دلیل ضعف در تکنیک ساخت و عدم رعایت اصول اولیه فیلم‌سازی هیچ اثری را به عنوان اثر برتر انتخاب نکرد، اما با تقدیر از 5 اثر «کارگر و صدای تولید»، «صبح جبین»، «سیم»، «گذران» و «بانو» موافقت کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز