خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

فرمانداران قزوین 45 روز برای جبران کم کاری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز مهلت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۵۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با انتقاد از تشکیل نشدن ستاد قلع‌ و قمع ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در برخی شهرستان‌های استان قزوین گفت: در اینجا نوعی کم‌کاری و ضعف وجود دارد و به همین خاطر فرمانداران استان قزوین باید ظرف حداکثر 45 روز ستادهای قلع‌ و قمع را تشکیل دهند و در این ستادها با ادارات امور اراضی جلسه بگذارند و بهترین نحوه برخورد با ساخت ‌و ساز غیرمجاز را پیداکنند.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در نشست هم‌اندیشی پیرامون پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی که در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: دستگاه قضایی در ارتباط با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی همواره دو رویکرد سلبی و ایجابی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: رویکرد سلبی در قالب اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی معنا پیدا می‌کند و رویکرد ایجابی هم در قالب پیشگیری از تغییر کاربری است و با توجه به آمار بالای تغییر کاربری غیرمجاز باید هم‌اندیشی و همدلی دستگاه‌های متولی در این حوزه بیشتر شود، تا کارایی اقدامات ما در این بخش افزایش یابد و اثرگذاری لازم را داشته باشد.

این مقام قضایی استان بیان کرد: نباید اجازه داده شود که این همه ساختمان غیرقانونی در اراضی کشاورزی ساخته شود تا امروز مجبور شویم که دور هم جلسه تشکیل داده و برای مقابله با این معضل چاره‌اندیشی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با تغییر کاربری و ساخت ‌و ساز غیرمجاز پای کار بیایند تا نسبت به اجرای احکام قطعی قلع ‌و قمع اجرا نشده اقدام سریع صورت گیرد و عملکردها باید طوری باشد که در جلسه بعدی دیگر حکم قلع‌ و قمعی در هیچ شهرستانی اجرا نشده، باقی نمانده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه امکانات برای اجرای احکام قلع و قمع بسیج شوند و در یک‌ ماه و نیم آینده مجدداً جلسه پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی تشکیل خواهد شد و در آن جلسه همه مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی باید گزارش دهند که همه احکام قطعی قلع‌ و قمع اجرا شده و مشکلی در این خصوص ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز