خبرگزاری کار ایران

تخلیه زباله‌های شهرداری یاسوج جلوی اداره تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد/ عضو شورای شهر: شهردار اطلاعی از اقدام کارگران نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۳۵

تعدادی از کارگران شهرداری یاسوج انبوهی از زباله را جلوی سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در خیابان معلم یاسوج در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات تامین اجتماعی به شهرداری این شهر تخلیه کردند.

"رسول چراغ سحر" مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اقدام کارگران شهرداری یاسوج در خالی کردن زباله در مقابل دفتر تامین اجتماعی این استان، به خبرنگار ایلنا گفت: تخلیه زباله جلوی این اداره به هر دلیلی ناپسند است و سلامت شهروندان و ارباب رجوع را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج از ما مطالباتی دارد و ما نیز از شهرداری مطالباتی داریم، اظهارداشت: مشکل پرداخت نشدن مطالبات شهرداری یاسوج به دوره مدیران پیشین تامین اجتماعی مربوط است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان بدهکاری شهرداری یاسوج به تامین اجتماعی را ۲۳ میلیارد تومان و بدهکاری تامین اجتماعی به شهرداری این شهر را شش میلیارد تومان عوارض عنوان و خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری مربوط به آرامستان‌ها، فضای سبز و پیمانکاران است و بدهی تامین اجتماعی مربوط به عوارض شهری است.

چراغ سحر گفت: شهرداری مُدعی است این مطالبات ارتباطی به شهرداری ندارد در صورتی که آرامستان‌ها و فضای سبز زیر نظر شهرداری‌ها هستند.

وی افزود: پس از صدور رای مبنی بر بسته شدن حساب شهرداری به دلیل پرداخت نکردن بدهی شهرداری، با توافقی که شب گذشته با مدیرکل امور شهری استانداری انجام شد و با توجه به بحران اخیر، از این کار صرفنظر شد.

در همین زمینه هدایت اکبری (عضو شورای شهر یاسوج) گفت: ریخته شدن زباله‌های شهر مقابل ورودی اداره تامین اجتماعی توسط تعدادی از کارگران زباله به صورت خودخواسته صورت گرفته و شهردار هیچ اطلاعی از این اقدام کارگران نداشته است.

او با بیان اینکه کارگران شرکتی شهرداری یاسوج ۵ تا ۶ ماه حقوق عقب افتاده دارند، افزود: این اقدام از سوی تعدادی از کارگران زباله‌بر زمانی رخ داد که تامین اجتماعی حساب‌های شهرداری را شب گذشته مسدود کرد.

اودر خصوص چگونگی اطلاع کارگران از مسدود شدن حساب‌های شهرداری گفت: صبح امروزکارگران در پیگیری مطالبات معوقه خود از شهرداری شنیده‌اند که حساب‌ها مسدود شده است.

طبق اظهارت عضو شورای شهر یاسوج؛ پیش از این کارگران پاکبان بارها برای پیگیری مطالبات مزدی خود اقدام به تجمع می‌کردند اما متاسفانه امروز صبح تعدادی از کارگران؛ زباله‌های جمع‌آوری شده را بدون اطلاع مدیران شهری مقابل ساختمان شهرداری ریخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز