خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی در اردبیل؛

مردم ایران با بی‌ بندوباری اخلاقی مخالف هستند/ برای مقابله با بدحجابی به جای روش‌های پلیسی باید کار فرهنگی و علمی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۲۰

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان اردبیل گفت: حجاب برای ایرانیان، یک حرمت است و حفظ این حرمت حتی ارزشی بالاتر از قانون دارد که در این خصوص روش‌های پلیسی برای ترویج حجاب موثر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب کوهی رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان اردبیل در جمع تعدادی از فعالین سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: حجاب برای ایرانیان، یک حرمت است و حفظ این حرمت حتی ارزشی بالاتر از قانون دارد و محدود به حکومت و دولت خاصی نیست؛ مردم ایران با بی‌ و بندباری اخلاقی مخالف هستند و این جزئی از اعتقادات ما است.

کوهی با اشاره به مسائل اخیر در بحث مقابله با بدحجابی گفت: اگر شاهد تغییر پوشش در قشری از جامعه هستیم، این امر ناشی از سال‌ها کار فرهنگی غرب است و نباید آن را با روش سخت و پلیسی حل کرد. چراکه سال‌ها مقاومت در برابر ویدیو و ماهواره نشان داد، پاسخ تکنولوژی و فرهنگ را باید با رشد فرهنگی و علمی داد.

کوهی گفت نباید قانون حجاب را به گونه‌ای تعبیر کرد که بخشی زیادی از مردم واهمه‌ی حضور در جامعه داشته باشند. این افراد همگی جوانان این کشور هستند که تحت آموزش و پرورش و فرهنگ رسمی کشور رشد کرده ولی بیش از صداوسیمای کشور، مجذوب رسانه‌ها و کار فرهنگی دیگران شده‌اند. همگی معتقدیم که وضعیت حجاب در کشور از بی حجابی رنج نمی‌برد ولی از بدحجابی در عذاب است و با خودنمایی جنسی، جوانان مسیر ناصحیحی را در پیش گرفته‌اند، چون که دیگر مسیرهای رشد را برایشان مسدود کردیم.

وی با اشاره به دیدار جوانان اصلاح‌طلب با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: جوانان با فعالیت سیاسی که آگاهانه عملکرد دولت و احزاب را بررسی کنند و نقدهای سازننده ارائه کنند، جهت رشد سیاسی کشور لازم است فضای فعالیت احزاب به گونه‌ای مهیا شود که فعالیت‌های حزبی مورد استقبال قرار گرفته تا کشور از حالت تک قطبی خارج شود.

 این فعال سیاسی افزود: بایستی رقابت حامیان و  منتقدان دولت در نهایت احترام و با هدف پیشبرد و تصحیح امور صورت گیرد و هیچ فرصت سوءاستفاده و تخریب طرفین فراهم نگردد چرا که برخی‌ها این فضای مسموم را رقم زده‌اند که طیف اصولگرایی، طیف دُگم و فاقد گفتمان هستند که این بزرگترین جفا در حق این‌جناح سیاسی است.

انتهای پیام/
بابک حقی
احد بهکش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز