خبرگزاری کار ایران

آب شرب 10 روستای سیل‌زده سراوان وصل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۲۳۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پایداری شبکه و رساندن آب به اهالی، خطوط انتقال به صورت موقت ترمیم و آب شرب 10 روستای دچار سیلاب سراوان وارد مدار شد‌.

به گزارش ایلنا، علیرضا قاسمی با بیان اینکه آب شرب تمامی روستاهای تحت تأثیر سیل در شهرستان سراوان وصل است،  بیان کرد: با عنایت به اینکه تمامی منابع تامین آب در سطح شهر و روستاهای سراوان از چاه‌هایی تامین می‌شود که در بستر رودخانه واقع شده‌اند، در مواقع بارندگی و ایجاد سیلاب، گل‌ولای حاصل از سیلاب به چاه‌ها وارد و به این ترتیب نیاز مبرم به لایروبی پیدا می‌کنند.

وی تعداد چاه‌هایی را که در سراوان به دلیل سیلاب نیاز به لایروبی دارند را ۱۴ حلقه اعلام، و اضافه کرد: در شهر اسفندک و روستای قلعه‌ماشکید نیز پمپ و تجهیزات الکتریکال بر اثر سیلاب دچار آسیب شده بود که با وجود سیلابی بودن رودخانه، به صورت فوری اقدامات لازم توسط نیروهای عملیاتی این شرکت انجام و آب وارد شبکه توزیع روستا شد.

قاسمی با بیان اینکه در سطح شهرستان سراوان نقاطی از خطوط انتقال آب بر اثر سیلاب دچار آسیب شد، اظهار کرد: برای ۱۰ روستا به منظور پایداری شبکه و رساندن آب به اهالی، خطوط انتقال به صورت موقت ترمیم و آب شرب روستاهای دچار سیلاب وارد مدار شد‌.

به گفته وی، به دلیل بارندگی شدید روز جمعه خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب مجتمع ناهوک در شهرستان گلشن نیز در چند نقطه دچار آسیب شد که با وجود سیلابی بودن مسیر و طغیان رودخانه همکاران موفق شدند پس از دو روز تلاش شبانه‌روزی، خطوط آسیب دیده شبکه آب روستا را به میزان دو کیلومتر اصلاح و آب شرب اهالی را وارد مدار بهره‌برداری کنند.

قاسمی با اشاره به یکی دیگر از مجتمع‌های آبرسانی شهرستان گلشن گفت: شبکه آب شرب این مجتمع به علت وقوع سیل از مدار خارج شده که اکیپ عملیاتی شرکت به منظور رفع حادثه و ترمیم خطوط در محل مستقر شدند. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های اخیر باعث خسارت به تاسیسات آب شرب در سطح شهرها و روستاهای منطقه شد، اضافه کرد: برآورد خسارات وارده در حال جمع‌بندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز