خبرگزاری کار ایران

فرماندار ارزوئیه در گفت و گو با ایلنا خبرداد؛

خسارت 100 میلیارد تومانی سیل به کشاورزی ارزوئیه/ به 20 خانوار سیل زده اسکان اضطراری داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۷۳۶

فرماندار شهرستان ارزوئیه در استان کرمان با بیان اینکه بیش از 100 میلیارد تومان خسارت سیل به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است، گفت: در یخش راه ها هم دچار خسارت شده ایم که برای ترمیم این راه ها نیاز به اعتبار ویژه داریم.

رضا اسماعیلی کاخ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ارزوئیه جزو اولین شهرستان های استان کرمان بود که در معرض سامانه بارشی شدید قرار گرفت و از همان روزهای ابتدایی سیل راه های ارتباطی از سمت ارزوئیه و روستاهای  چیل آباد مسدود شد. که با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر و راهداری این راه بازگشایی شد.

اسماعیلی کاخ ادامه داد: در بخش کشاورزی هم سیل به کشت های زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد. که کارشناسان حوزه کشاورزی میزان این خسارت را بالای 100 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. 

وی گفت: از امروز نیز ستاد بحران ارزوئیه آمادگی کامل را برای مقابله با  سیل احتمالی در این شهرستان دارد. چرا که سامانه بارشی از عصر امروز وارد شهرستان خواهد شد و روستاهای وکیل آباد و قلعه نو را تحت شعاع قرار می دهد. اما از صبح امروز که شهرستان بافت تحت بارندگی شدید قرار گرفته و سیل ناشی از این بارندگی روستاهای دهسرد و مزار ما را تحت تاثیر قرار داده است.

فرماندار ارزوئیه افزود:  در سیلاب اخیر این شهرستان تاکنون هیچگونه فوتی اعلام نشده اما براثر برخورد صاعقه 26 راس دام تلف شده اند  و یک نفر هم آسیب جدی دید که هم اکنون حال عمومی وی مناسب اعلام شده است.

اسماعیلی کاخ تصریح کرد:   سیل در این شهرستان به چندین منزل مسکونی وارد شده که آمار دقیق این منازل پس از فرونشت آب اعلام خواهد شد.  اما بیش از 20 خانوار دچار سیل زدگی شده اند که این افراد توسط نیروهای امدادی در مدارس و نهادهای دولتی اسکان اضطراری داده شده اند.

وی بیان کرد: هم اکنون تمامی جاده های مواصلاتی این شهرستان باز است. اما برخی از جاده های روستایی این شهرستان از جمله قادرآباد و دولت آباد دچار خسارت شده اند که از بحران سیل باید نسبت به ترمیم این جاده ها اقدام شود که البته برای ترمیم این جاده ها نیاز به اعتبار ویژه است.    

وی اضافه کرد: بخشی وسیع از شهرستان ارزوئیه عشایرخیز است لذا از مردم می‌خواهیم سیاه چادرها و دام های خود را در مسیر رودخانه قرار ندهند و از تردد در این مناطقه پرهیز کنند زیرا سیل به صورت یکباره می‌آید و خبر نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز