خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان:

رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان همدان بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۶۴

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی کشور، سه شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه این استان شامل «رزن، درگزین و کبودرآهنگ» در وضعیت قرمز قرار گرفته اند تا بخشی از نقشه کرونایی استان پس از چندین ماه‌ دوباره قرمز شود.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید پورحسینی افزود: همچنین شهرستان های «همدان و فامنین» در شرایط نارنجی ، «بهار، اسدآباد، ملایر و نهاوند» در وضعیت زرد و «تویسرکان» نیز همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

«رنگ بندی نقشه کرونایی استان همدان در هفته گذشته شامل هشت شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی بود.»

وی با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان افزایشی است، اظهار داشت: شمار مراجعه کنندگان سرپایی به اورژانس بیمارستان های استان طی هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۵۳.۵ درصد و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته نیز ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۴ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند که وضعیت جسمی ۱۴ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان همدان نیز با ۱۰۰ درصد رشد در این مدت(مقایسه هفته قبل با مدت زمان مشابه) از سه نفر به ۶ نفر افزایش یافته که برهمین اساس مجموع آمار متوفیان از ابتدای ایپدمی کرونا تاکنون در این استان به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

به گفته پورحسینی، تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۵۴ نفر و  مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی ۲ هزار و ۷۲۷ نفر بوده است.

وی افزود: از این تعداد بیمار ۷۲ نفر شامل ۶۵ نفر در بخش عادی و هفت نفر نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۲ هزار و ۲۴۷ نفر، موارد مثبت بستری ۳۳ هزار و ۶۲۳ و بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۱۳۳ نفر بوده است.

به گفته پورحسینی، تاکنون سه میلیون و ۲۰۹ هزار و ۶۳۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳.۲ درصد، نوبت دوم ۸۵.۱ درصد و نوبت سوم ۴۷.۸ درصد است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان همدان نیز گفت: ۹۵ درصد از جمعیت این رده سنی نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ضمن اینکه ۲۵.۹ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۱ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مادران باردار در استان همدان نوبت اول واکسن کرونا و ۹۸.۲ درصد آنها نوبت دوم را نیز تزریق کرده اند ضمن اینکه در مجموع ۹۳.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان نوبت اول و ۸۳.۷ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز