خبرگزاری کار ایران

‌مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان:

آزادسازی سواحل گیلان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۲۰

‌مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان از عقب‌نشینی کامل دستگاه‌های دولتی از حریم سواحل در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،کیوان حسن‌زاده گفت: با دستور رئیس جمهور مبنی بر عقب نشینی بی‌چون و چرای همه نهاد‌های دولتی از بهمن سال قبل و آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر در ۳ استان شمالی، این امر در دستور کار مدیریت ارشد استان و دستگاه قضا قرار گرفت.

وی افزود: طبق آخرین گزارش اداره کل منابع طبیعی گیلان به عنوان متولی سواحل ، دستگاه‌های دولتی از حریم قانونی سواحل استان به صورت کامل عقب‌نشینی کردند.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان گفت: گیلان با داشتن حدود ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر تا آستارا، پس از مازندران ، بیشترین سهم از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.

کیوان حسن‌زاده افزود: از اواخر دهه ۴۰ ، به تدریج بخشی از نوار ساحلی گیلان همانند استان‌های همجوار در تصرف نهاد‌ها، سازمان‌های دولتی و همچنین در تصرف افراد حقیقی درآمد که این امر باعث شد تا مردم گیلان و همچنین گردشگران نتوانند از تمام قسمت‌های نوار ساحلی این استان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سال ۸۶ و در جریان برنامه چهارم توسعه، قانون عقب نشینی از ۶۰ متر حریم دریای خزر تصویب و اجرایی شد که طبق این قانون، همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و همچنین مالکان شخصی موظف به رعایت حریم ۶۰ متر شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز