خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان بخش خصوصی:

سموم ممنوع شده کشاورزی در ترکیه به صورت قاچاق وارد ایران می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۴۰۶

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: متاسفانه سموم ممنوع شده کشاورزی در ترکیه به صورت قاچاق وارد ایران شده و بازارهای صادراتی کشور ایران را دچار مشکلات عدیده کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده روز جمعه در نشست ارزیابی وضعیت خسارت آفت خوشه خوار انگور و بررسی باقیمانده سموم این محصول در راستای رفع موانع موجود در صادرات افزود: به دلیل باقی مانده سموم کشاورزی متاسفانه بازارهای اروپایی و امریکای شمالی را از دست داده‌ایم و جایگاه ایران در  رتبه دوم جهانی و رقیب کشور آمریکا به رتبه پنجم رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین افزود: خلق ثروت برای دست اندرکاران عرصه کشاورزی بسیار مهم بوده و اتاق بازرگانی قزوین با همراهی فعالان بخش خصوصی و نهادهای اجرایی در این زمینه حرکت می‌کند.

بخشنده گفت: صادرات محصول انگور و کشمش با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید از ۳۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار درآمد پایدار در سال برسد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین بیان داشت: اگر ۱۰۰میلیارد دلار از ارز۴۲۰۰تومانی که در فاصله سال های ۹۲به بعد هدر شد، به نوسازی صنایع کشور اختصاص می یافت، شاهد جهش فوق العاده‌ای در عرصه تولید و صادرات را شاهد بودیم.

بخشنده خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان قزوین از نظر محصولات باغی و میوه‌ای بسیار غنی است و خاک مرغوب، منابع آبی و نیروهای انسانی زبده و کارشناس در توسعه اقتصادکشاورزی را باید به نحو مطلوب بکارگیری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز