خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

مشکلات تعاونی‌های مسکن قزوین با تغییر کاربری اراضی کشاورزی حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۲۷۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تعاونی‌های مسکن جزء کارویژه‌های استان است و کارگروه آن به طور مستمر فعال است و مشکلات یک به یک بررسی می‌شود و برای آن‌ها راهکار ارائه می‌شود اما درباره بعضی از آن‌ها مانند تعاونی مسکن جانبازان راهکاری وجود ندارد چرا که اراضی آن کشاورزی است و تا ابد کشاورزی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: پروژه‌های متعددی برای پیگیری در استان احصا شده که بیش از ۱۰۰ پروژه در سه دسته کلی توسعه‌ای، بهبود فرآیند و حل مسئله است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: برای حل مشکلات و یا تعریف پروژه باید به موضوعات تمرکز داشته باشیم، از این رو مسائل استان باتوجه به نیاز استان و میزان اثرگذاری اولویت بندی شده است.

وی بیان کرد: اعتباراتی که از سفر رئیس جمهور به استان به دست آمد و ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۲۵۰ میلیون یورو اعتبار ارزی است که نشانگر رشد استان در بودجه عمرانی است.

این مسئول افزود: برای پروژه‌های راه‌های شریانی و بزرگ‌راهی یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان، برای پروژه‌های درمانی هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان، برای پروژه‌های آب دو هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان، برای راه و توسعه روستایی ۸۸۸ میلیارد تومان، در حوزه کشاورزی ۷۰۲ میلیارد تومان، برای پروژه راه اهن ۴۵ میلیارد تومان، پروژه مخابراتی ۶۰ میلیارد تومان، پروژه‌های صنعتی ۳۱۰ میلیارد تومان، در حوزه منابع انرژی ۲۵۰ میلیون یورو، پروژه چشمه نور ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبات سفر است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های راه‌های الموت جزء اولویت‌های استان است که برای الموت شرقی ۳۵ میلیارد و برای الموت غربی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، الموت غربی بویژه در منطقه استان گیلان دارای مشکلات زیست محیطی است؛ البته ۹ کیلومتر آن در استان قزوین درحال پیگیری است و اگر اعتبارات طبق برنامه تحقق پیدا کند می‌توان تا پایان سال به بهره برداری آن‌ها نزدیک شد.

نظام حکمرانی باغستان قزوین نیاز به اصلاح دارد

رجحانی اظهار کرد: باغستان سنتی قزوین دارای چند دسته مشکل است؛ نظام تصمیم‌گیری آن به شدت کند است و باید نظام حکمرانی آن اصلاح شود، همچنین باغستان در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد و برای حفظ باغستان نیاز داریم که نظام اقتصادی آن اصلاح شود؛ در غیر این صورت همه تلاش‌ها بری حفظ آن بی نتیجه خواهد بود.

وی درباره پروژه انصاری شرقی گفت: این پروژه در شهر ما به بدخیمی دچار شده، در حال حاضر برای حل آن دو رویکرد داریم که شامل مطالبه شهری و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است که بنا است این موضوع در یک جلسه کارشناسی با حضور مشاوران این دو رویکرد بررسی شده و برای آن تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: برای ساختمان‌های ناایمن کارگروه ویژه تشکیل شده در یک بخش اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شودو در بخش دیگر هم پس از تهیه فهرست ساختمان‌های ناایمن و اولویت آن‌ها فعالیت‌هایی صورت خواهد گرفت.

این مسئول درباره تعاونی‌های مسکن عنوان کرد: مشکلات تعاونی‌های مسکن استان احصا شده، در رابطه با تعاونی ارتش اگر اراضی آن فاقد اشکال قانونی بود در بیست سال گذشته ساخته می‌شد، در کارگروه ویژه این تعاونی راهکاری برای ساخت و ساز در همان محل پیدا نشد و برای حل این آسیب تصمیم گرفته شد یک زمین معوض مسکونی تخصیص پیدا کند اما تاکنون تمام اعضای تعاونی به این توافق راضی نشده و امتیازات بیشتری می‌خواهند؛ ما نمی‌توانیم منافع استان را به افراد خاصی ببخشیم و درحال حاضر مشکل موجود توافق اعضای تعاونی است.

اراضی صنعتی صرفا به سرمایه گذار واقعی واگذار می‌شود

وی بیان کرد: برای توسعه اقتصادی موارد متعددی داریم که افراد با هدف توسعه و سرمایه گذاری وارد استان نمی‌شوند؛  استان بر این موضوع حساس است که اراضی حتما به سرمایه گذار واقعی تخصیص داده شود تا به استان سود و خیر برساند و با ظرفیت‌های حقوقی اراضی واگذار شده از افراد نااهل گرفته می‌شود.

رجحانی ادامه داد: برای منطقه ویژه اقتصادی سعی کردیم سرمایه گذار واقعی پیدا کنیم اما تا کنون هیچ بخش خصوصی حاضر نشده در این بخش سرمایه گذاری کند و از این رو این امر به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

وی اظهار کرد: نظام مدیریتی استان دارای اشکالات اساسی است، در گذشته نظام سلسله مراتبی از استان حذف شده که به شدت خطرناک است و ممکن است به فساد ختم شود، نیاز داریم که بدنه مدیریتی کار کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: مهرگان با معضلات مختلفی مواجه است و برای حل مشکلات باید افراد با تخصص‌های مختلف موضوعات را بررسی کنند و برای اعضای هیئت مدیره شهر جدید مهرگان سعی شد تیمی که درنظر گرفته می‌شود در حد بضاعت استان دارای توانمندی و خلاق هستند.

این مسئول اظهار کرد: برای بافت فرسوده تدابیری اندیشیده شده و یکی از مجوزهای سفر رئیس جمهور این بود که از الگوی حق انتقال توسعه استفاده کنیم تا در احیای بافت قدیمی شهر موثر باشد، مدیریت شهر قزوین هم باید در قالب راهبردهای کلان استان تصمیم‌گیری کند و نباید اجازه داد شهر با تصمیمات هیجانی آسیب ببیند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز