خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان:

آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادی استان تا پایان هفته/شهروندان در نزدیکی سواحل و رودخانه‌ها قرار نگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۹۳۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی جدید که از اول مرداد ماه وارد استان سیستان و بلوچستان شده تاکنون خسارت جانی نداشته و تا پایان هفته جاری تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان و نیروهای انسانی در حالت آماده باش قرار دارند.

علیرضا شهرکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سطح اخطاریه هواشناسی استان از سطح نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرده و در حال حاضر شرایط استان از امروز تا پایان هفته شرایط آماده باش است و بر این اساس در تمامی دستگاه های اجرایی لغو مرخصی ها و ماموریت ها انجام شده و تمامی نیروهای انسانی و تجهیزات در حالت آماده باش قرار دارند‌.

وی گفت: تمامی اخطاریه ها به دستگاه های شهرستانی و استانی ابلاغ شده و ادارات پشتیبان باید در نقاط مختلف تمرکز ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: در جلسات مدیریت بحران استان مقرر شد شهرستان های معین تعریف شود یعنی شهرستان هایی مانند ایرانشهر نقاط کم برخوردار مانند بمپور ،دلگان و حتی بزمان را تحت حمایت داشته باشد.

شهرکی عنوان کرد: قطعا هشدار های لازم از طریق ائمه جمعه، بزرگان، ریش سفیدان و رده های مختلف اطلاع رسانی می شود که تاکنون انجام شده و شدت آن را افزایش خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: از مجموعه رسانه ای استان که در فضای مجازی و یا حقیقی فعالیت دارند انتظار داریم در اطلاع رسانی های لازم در جهت کاهش آسیب با ما همراه شوند.

وی افزود: مردم باید بدانند که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند ، در حاشیه و در مسیر رودخانه ها ساکن نباشند و حتی به دلیل مواج شدن دریا در نزدیکی ساحل قرار نگیرند.

مدیر کل مدیریت بحران عنوان کرد: قرار است نیروهای انتظامی در صورت عدم رعایت این پروتکل ها برخوردهای لازم را در جهت پیشگیری از خطرات جانی و مالی احتمالی انجام دهند.

وی گفت: ماشین آلات و تجهیزات امدادی در حالت آماده باش خواهند بود و جلسات مدیریت بحران تا پایان عادی شدن شرایط استان به صورت روزانه در شهرستان ها و مرکز استان برگزار می شود.

شهرکی در ادامه گفت: بارش ها از روز شنبه در استان آغاز شده و بارندگی 50 و 70 میلیمتری را داشته ایم ، خسارت ها پس از جمع بندی به اطلاع مردم می رساند و خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی نداشته ایم.

وی افزود: شدت بارندگی ها با توجه به پدیده مونسون در نقاط مختلف متفاوت است اما در ارتفاعات جنوبی استان بیشتر است . قدرت این سامانه به میزانی است که بارندگی در مرکز و شمال استان دور از انتظار نیست. 

خسارت بارندگی به راه های روستایی

فرماندار سراوان در این باره به خبرنگار ما گفت: اول مرداد ماه بارندگی های شدیدی به صورت پراکنده در منطقه داشتیم و در سراوان میزان این بارندگی طی روز گذشته 14 میلیمتر بوده ، در اسفندک 5 میلیمتر ، در شهرک سبحان سراوان 1 میلیمتر و کله گزان 3.5 میلیمتر بارندگی داشته ایم.

سعید تجلیلی عنوان کرد: در تیرماه میزان بارندگی در سراوان 9.8 میلیمتر، محمدی 6 میلیمتر، سیرکان 31 میلیمتر، زهک 38 میلیمتر، اسفندک 63 میلیمتر و برخی دیگر شهر ها هم میزانی بارندگی داشته ایم.

وی افزود : بیشتر در مناطق بم پشت بر اثر بارندگی بخشی از راه ها خساراتی داشته اند و اشکالاتی برای رفت و آمد مردم ایجاد کرده و گروه های راه سازی و حمل و نقل ما در منطقه حضور دارند و تمامی ماشین آلات بخش خصوصی را استفاده کرده ایم و رفع اشکال در حال انجام است اما از آنجایی که وسعت کار زیاد است و بارندگی ها بصورت متراکم در بخشی از نقاط بیشتر و در برخی نقاط کمتر بوده است و در برخی نقاط هم بارندگی ها به یک نقطه می ریزد برخی از نقاط بیشترین خسارت را متحمل می شوند.

شکسته شدن تیربرق ها بر اثر شدت باد در بخش های مختلف سراوان

تجلیلی افزود: در حوزه ارتباطات قطعی هایی در بارندگی های اخیر داشته ایم، برخی از تیرهای برق بر اثر شدت باد در بخش های مختلف مانند شمس آباد و بم پشت دچار شکستگی شده اند که نیروهای شرکت برق در حال حل مشکل هستند و تلاش شده کار به سرعت انجام شود.

وی افزود: آبگرفتگی منازل را در برخی نقاط پایین دست شهر سراوان مانند جهاد آباد، بخشان، محمدی و ... که در نقاط پایین شهر بودند و از خیابان های اصلی دور افتاده بودند داشتیم.

10 مورد ریزش سقف و دیوار منازل در سراوان

سعید تجلیلی عنوان کرد: 10 مورد ریزش سقف و دیوار منازل هم بر اثر بارندگی در سراوان اتفاق افتاده که نیروهای امدادی و هلال احمر به محض اطلاع در محل، حضور یافته و خدمات رسانی لازم انجام شده است.

وی افزود: امداد رسانی به مناطق روستایی و شهری سراوان انجام شده و هرجایی که نیاز به اطلاع رسانی بوده از طریق بخشداران و دهیاران انجام شده است و در حال حاضر مشکل خاصی در شهرستان سراوان گزارش نشده است.

فرماندار سراوان در ادامه گفت: در حوزه راه ها ، برخی از راه های روستایی دچار مشکل شده که در صورت بهبود شرایط آب و هوایی با سرعت مشکلات مرتفع می شود و سامانه بارشی جدید روز شنبه وارد استان شده و پنجشنبه از استان خارج خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز