خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

نباید به موضوعات مهارت آموزی نگاه ساده انگارانه داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۸۵

استاندار قزوین گفت: نباید به موضوعات مهارت آموزی نگاه ساده انگارانه داشته باشیم چرا که این موضوع می تواند مسیر زندگی جوانان و نوجوانان را تعیین و ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست شورای عالی مهارت استان قزوین افزود: نزدیکی به کانون های جمعیتی کشور از جمله پایتخت و زیرساخت های مهم همچون فرودگاه های بین المللی می تواند ساخت شهرک مهارتی مشاغل آینده را به طرحی دارای توجیه تبدیل کند.

وی اظختر داشت: استانداری قزوین از ایده ساخت این شهرک با جدیت حمایت می کند.

استاندار قزوین در ادامه با تاکید بر تلاش برای گسترش کارگاه های آموزش مهارت در محیط واقعی کار،گفت: برگزاری دوره های مهارتی در محیط واقعی کار یکی از بهترین روش های کسب مهارت به شمار می رود که در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار دارد.

وی اظهار داشت: امروزه بسیاری از افراد جامعه مهارت آموزی را راهی سریع برای ورود به بازار کار می دانند که این مساله رسالت مهم حاکمیت و دولت را در زمینه بسترسازی آموزش مهارت و رشد استعدادها نشان می دهد.

استاندار قزوین با بیان اینکه مدرک گرایی در جامعه ما خوشبختانه رو به زوال گذاشته است، گفت: امروزه جامعه ما به سمت و سویی رفته است که ارزش مهارت و اهمیت آن بر همگان روشن شده و مدرک گرایی صرف در حال زیرسوال رفتن است.

اعلایی با اشاره به نقش مهارت آموزی در تربیت نیروهای ماهر و ترویج فرهنگ کارآفرینی،اظهار داشت: هرچه برای تقویت و توسعه مهارت در جامعه هزینه و وقت بگذاریم، ضرر نمی کنیم.

 

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لزوم حمایت کافی از بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش مهارت،گفت: وقتی آموزشگاه بخش خصوصی داریم ادارات نباید در رشته هایی که این آموزشگاه ها دوره ارایه می دهند، ورود داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز