خبرگزاری کار ایران

تخصیص 6 هزار میلیارد ریال منابع مالی برای پرداخت مطالبات گندمکاران استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۳۲۲

استاندار مرکزی گفت: در آستانه سفر هیأت دولت به استان مرکزی، 6000 میلیارد ریال از منابع مالی برای پرداخت مطالبات گندمکاران استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص الائمه در جمع خبرنگاران، افزود: با پیگیری‌های انجام شده این منابع مالی یک روز پیش از سفر رییس جمهوری به استان مرکزی اختصاص یافته و مطالبات پرداخت شده است. بر این اساس از نظر پرداخت مطالبات گندمکاران، شرایط سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: پیش بینی می شود خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته باشد و از 150 هزار تن که معادل نیاز استان است، فراتر برود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون خرید تضمینی گندم در سال جاری 35 تن بیشتر از تمام میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته از کشاورزان خریداری شده است.

مخلص الائمه در خصوص نصب کارتخوان در نانوایی‌های استان مرکزی، تصریح کرد: با وجود آنکه استان مرکزی به عنوان پانزدهمین استان کشور در نصب کارتخوان در نانوایی ها اقدام کرد، اما بر اساس آخرین آمار ارزیابی در کشور، استان رتبه سوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و حدود 97 درصد نانوایی ها به کارتخوان تجهیز شدند.

وی بیان داشت: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد که 90 هزار بهره‌بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند. 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که 1.2 درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز