خبرگزاری کار ایران

ایلنا از اصفهان گزارش می‌دهد؛

مشکلات رفت وآمد خانواده‌ها برای ملاقات زندانیان‌شان در کاشان/ رفت وآمدهایی که گران تمام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۴۳۲

پرداخت هزینه های سنگین ایاب و ذهاب برای بیشتر خانواده های زندانیان ، زندان کاشان کمرشکن و دشوار شده و همین امر عاملی است تا برخی از آنها کمتر به ملاقات زندانی خود بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، خانواده هایی که فرزند، شوهر و یا یکی از نزدیکانشان در زندان کاشان در حال سپری کردن دوران حبس خود هستند؛ از کرایه‌هایی که برای رفت و آمد به محل زندان جدید پرداخت می کنند ناخشنودند.

 در زندان جدید کاشان واقع در جاده قدیم قم -کاشان که سال گذشته و با حضور مسئولان قضایی استان و شهرستان و مدیران اجرایی کاشان‌به بهره برداری رسید، زنان و مردان چشم انتظار دیدن خانواده های خود هستند، اما نبود سرویس ایاب و ذهاب و نرخ بالای کرایه تا محل جدید زندان این چشم انتظاری را طولانی کرده است.

مادری  پیر  و خسته حال درباره شرایط ایاب و ذهابش بین کاشان و زندان جدید می گوید:  هفته‌ای یک بار  مجبورم مسیر  طولانی کاشان تا زندان جدید در جاده قدیم قم را طی کنم تا خنده پسرم را که به  استقبالم می آید ، ببینم.

مادر اکبر در باره کرایه پرداختی نیز با گلایه می گوید:بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کرایه می دهم.چرا که راننده برای توقف یک تا دو ساعته خودش هم پول می گیرد، مجبورم راننده آژانس را نگه دارم،چون در آن حوالی آژانس یا خودرو کرایه ای برای بازگشت  وجود ندارد.

پرداخت هزینه های سنگین ایاب و ذهاب برای بیشتر خانواده های زندانیان کمرشکن و دشوار شده است و همین امر عاملی است برخی از آنها کمتر به ملاقات نزدیکان در حبس خود بروند. این درحالی است که سال گذشته و همزمان با افتتاح زندان جدید کاشان‌مسئولان وعده حل این مشکل را دادند.

قرار شد با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری کاشان‌هر روز و در ساعت های مشخص یک دستگاه اتوبوس جهت جابه جابی افرادی که قصد ملاقات زندانی و یا انجام کار اداری را دارند در این مسیر فعالیت کند.

هنوز وعده مدیران مسئول محقق نشده و خانواده های زندانیان در خواست دارند جهت پیشگیری از پرداخت هزینه های سنگین که غالبا از توان آنها خارج است، چاره ایی اندیشیده شود.

به گفته این افراد، آنها نه می‌توانند قید ملاقات را بزنند و نه از پس پرداخت کرایه‌های سنگین رفت و آمد های هفتگی به زندان بر می‌آیند؛همه اینها باعث شده تا نگرانی ها  درباره چگونگی تأمین هزینه‌ها‌ی ملاقات و  مخارج زندانی‌شان بیشتر شود.

گزارش: سعید غلامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز