خبرگزاری کار ایران

راه اندازی مجدد مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۳۶۶

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از راه اندازی یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر بندرعباس به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان با اعلام این خبر، گفت: برای تسریع در روند تزریق واکسن کرونا مرکز تجمیعی واکسیناسیون پیراپزشکی واقع در بلوار رسالت جنوبی (میدان ۱۲ فروردین) راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تجمیعی در نوبت صبح (۸ تا ۱۳) و عصر (۱۶ تا ۲۰) فعالیت می‌کند، تصریح کرد: اکنون واکسن کرونا علاوه بر این مرکز تجمیعی در ۱۷۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان تزریق می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از آخرین تاریخ دریافت واکسن آن‌ها گذشته است، می‌توانند برای دریافت دُز یادآور واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت و مرکز تجمیعی بندرعباس مراجعه کنند.

نوروزیان درباره واکسن‌های مجاز برای تزریق دُز چهارم  بیان کرد: هر واکسنی که در دُز سوم تزریق شده باشد و یا واکسن‌هایی با پلت فرم پروتئین نوترکیب مانند پاستوکوک پلاس، اسپایکوژن و رازی برای تزریق دُز چهارم پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک خانم ۸۸ ساله از میناب بر اثر کرونا جان باخت و جمع فوتی‌های این بیماری در استان به دو هزار و ۶۲۰ نفر رسید، اضافه کرد: با بستری شدن ۲۰ نفر بر اثر کرونا در استان، شمار بستری‌های این بیماری به دوهزار  ۶۲۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری و ۴ نفر نیز بد حال هستند، عنوان کرد:  اکنون ۲ هزار و ۲۸۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز