خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز:

ابزارهای تشویقی برای شهروندان قانون‌مدار در رانندگی تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۰۹۱

عضو هیأت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت : مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز بر این باور است که در حوزه حمل و نقل ترافیک و رانندگی در کنار ابزارها و سیستم های تنبیهی باید از ابزارهای تشویقی هم استفاده کرد.

 به گزارش ایلنا، علی نقی مصلح شیرازی در حاشیه اجرای دور نهم تقدیر از  شهروندان قانونمدار گفت : بر پایه ارزیابی های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که ابزارهای تشویقی مثل تقدیر از شهروندان قانونمدار در رانندگی تاثیرگذار بوده است .

او با اشاره به مواردی چون بستن کمربند ایمنی ، صحبت نکردن با موبایل ، رعایت فاصله طولی و فاصله لازم با خودروی جلو را از فاکتورهای انتخاب شهروند قانون مدار مطرح کرد و در همین زمینه از همراهی و همکاری پلیس راهور شیراز و همیاران مهربان ترافیک در اجرای این برنامه قدردانی کرد .

 همچنین مسئول رسانه‌ای پلیس راهور شیراز در حاشیه برنامه یاد شده با اشاره به فزونی پرونده های قضایی در ایران در مقایسه با کشورهای پرجمعیتی چون چین تصریح کرد : ما چاره ای جز کار فرهنگی و آن هم به شکل هنرمندانه و ظریف نداریم.

سرهنگ عبدالعظیم مباشری گفت :  درست است که گاهی شاهد بی فرهنگی یا کم توجهی به فرهنگ در جامعه هستیم اما در عین حال نباید دست روی دست بگذاریم و کار فرهنگی نکنیم .

 مباشری در همین زمینه بر لزوم آموزش در جامعه تاکید کرد و گفت : آموزش می تواند منجر به کاهش ناهنجاری‌ها و تخلفات اجتماعی شود . او افزود : در حوزه رانندگی نیز با همین خودروها و جاده های غیر استاندارد نباید شمار تلفات و کشته شدگان جاده ای اینقدر زیاد باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز