خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت فراورده های نفتی پالایشگاه کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۲۴۶

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه گفت: با اجرای عملیات پروژه افزایش ظرفیت و توسعه کیفی فرآورده‌های نفتی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، ظرفیت این پالایشگاه به ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرهاد کاویانی مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه در مراسم آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت این پالایشگاه که امروز (۲۵ تیر) با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در محل این پالایشگاه برگزار شد، با اشاره به سابقه یکصد ساله صنعت نفت در کرمانشاه که با احداث پالایشگاه کرمانشاه آغاز شده است گفت این پالایشگاه در سال ۱۳۱۴ با ظرفیت ۴۲۰۰ بشکه در روز، شروع به کار کرد و  از سال ۱۳۴۸ با طراحی پالایشگاه جدید، این ظرفیت به ۱۵ هزار بشکه در روز رسید.

وی با بیان اینکه در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی با ایجاد تحولاتی در پالایشگاه ظرفیت آن به ۲۲ تا ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت، تاکید کرد: در آن زمان پالایشگاه همچنان در ساده ترین نوع بود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه با اشاره به لزوم اجرای چند پروژه برای تکمیل پالایشگاه، خاطرنشان کرد: اما به دلیل شرایط جنگ و از آنجایی که در آن زمان پالایشگاه هنوز دولتی بود و محدودیت بودجه وجود داشت، این پروژه‌ها به رغم پیگیری‌های صورت گرفته انجام نشد.

وی گفت : با واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی، مسائل مهمی از جمله تحقیق و توسعه، اجرای طرح‌های توسعه ای و مسائل زیست محیطی با جدیت مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقرر شد ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه به ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، افزود: در این راستا چند طرح مهم تعریف شد که با اجرای آنها علاوه بر افزایش ظرفیت، کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه( بنزین، گازوئیل و نفت و سفید) نیز به سطح یورو پنج می‌رسد و میزان تولید نفت کوره از ۵۰ درصد به ۲۲ درصد کاهش می‌یابد.

 کاویانی تاکید کرد: در پالایشگاه کرمانشاه طرح هایی از جمله راه‌اندازی بخش تقطیر در خلا، تصفیه هیدروژنی، حذف بنزن از بنزین، تصفیه نفتای سبک و ایزومریزاسیون، تولید هیدروژن، تامین آمین، تصفیه آب‌های ترش، بازیافت گوگرد و تصفیه گازهای اسیدی اجرا خواهد شد که همه آنها برای ارتقا کیفیت محصولات لازم و ضروری است.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه اجرای این طرح‌ها را برای ارتقا کمی و کیفی پالایشگاه ضروری دانست و گفت: این پروژه قرار است ظرف مدت سه سال اجرا شود.

کاویانی ادامه داد: این پروژه در زمان ساخت برای سه هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای ۲۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز