خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

بهره‌برداری از اولین معدن فلزی در استان اردبیل / ایجاد شغل برای یک‌هزار نفر در معدن صاحب دیوان مشگین‌شهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۰۵۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ملحق شدن استان اردبیل به مجموع استان‌های با ظرفیت معدنی در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، رامین صادقی در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان در شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: استان اردبیل از امروز با بهره‌برداری از اولین معدن فلزی به جمع استان‌های با ظرفیت معدنی فلزی کشور می یپیوندد تا در مس، مولیبدن و طلا بتوانیم ذخایر ارزشمندی را در مشگین‌شهر برداشت کنیم.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد که این پهنه‌های معدنی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا استان اردبیل در زمره سه استان معدنی کشور قرار گیرد که انتظار می‌رود در فاز اول 70 میلیون تن ذخیره معدنی مس، مولیبدن و طلا از این محدوده برداشت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با مشارکت شرکت سرمایه‌گذار قرار است کارخانه فرآوری مس، مولیبدن و طلا نیز تا 20 ماه آینده در این منطقه احداث و راه‌اندازی شود تا زنجیره فرآوری، تولید و عرضه محصول را با ارزش افزوده مناسب شاهد باشیم.

وی این پهنه معدنی را دانشگاهی عملی برای دانشجویان، اساتید و محققان در حوزه معدن توصیف کرد و ادامه داد: اشتغال نهایی این مجموعه یک‌هزار نفر است که امیدواریم این محدوده معدنی موتور محرکه برای توسعه اقتصادی استان و مشگین‌شهر باشد تا با ارزش افزوده اقتصادی بالاتر و ایجاد اشتغال بتوان از این مجموعه بهره‌برداری درستی را انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز