خبرگزاری کار ایران

با حضور چهره های مطرح علمی فسا برگزار شد؛

گرامیداشت ۱۶سالگی تاسیس دانشگاه فسا

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۰۵۱

همایش شانزدهمین سالروز تاسیس دانشگاه فسا در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس دانشگاه فسا با اشاره به شعار سال و تولید دانش بنیان و اقدامات دانشگاه فسا در این خصوص گفت: اقتصاد دانش بنیان نیازمند نقش آفرینی نهادهای مختلف از دولت تا قوای مختلف و بخش خصوصی است.

جمال فتح الهی افزود: ارتباط دانشگاه با مجموعه های بخش خصوصی همچون صنایع بزرگ شهرستان، اصناف، بهره برداران بخش کشاورزی و... ، موجب خواهد شد که تولید دانش بنیان شکل گیرد گرچه ساز و کار آن هنوز کامل نیست.

فتح اللهی به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی جهت تولید دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت:  در این زمینه نیز رسانه های مختلف شهرستان همچون دفتر صدا و سیمای مرکز فسا و سایر رسانه های برخط و مکتوب می توانند نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فسا عرضه کننده محتویات دانش بنیان است، ادامه داد: در کنار موارد فوق ظرفیت بالای دانشگاه های فسا و حوزه های علمیه نیز در دانش بنیان شدن امور نقشی مهم ایفا می کنند.

رییس دانشگاه فسا با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه و جایگاه آن در کشور خاطرنشان کرد: به همت تلاش های صورت گرفته رتبه نهم از میان ۲۳دانشگاه جامع کشور متعلق به دانشگاه فسا است که این موضوع موجب افتخار می باشد ضمن اینکه در استان نیز این دانشگاه رتبه سوم را داراست.

او به افتخارات دانشگاه فسا در ۱۶سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت:  انتشار ۳۶کتاب، ۹۱طرح پژوهشی و بیش از هزار مقاله تنها گوشه ای از افتخارات این دانشگاه است.

تولید دانش بنیان فرصت بی نظیری است

در ادامه این مراسم حجت الله فیروزی نماینده شهرستان فسا در مجلس نیز از مدیران دانشگاه فسا تقدیر کرد و اظهارداشت: تعامل دانشگاه و صنعت از ۲۰سال پیش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

او افزود: تصور از دانشگاه و صنعت در میان هر دو گروه، تصورات خاص خود بود اما با مطرح شدن تولید دانش بنیان فرصت بی نظیری برای ارتباط این دو نهاد فراهم شده است.

فیروزی ادامه داد: تولیداتی که بر بستر دانش نیست، هزینه های تولید را بالا می برد و اینکه دانشگاه و صنعت به هم نزدیک شوند، شاید مهم ترین اتفاق در این راستا باشد گرچه ساز و کار آن بسیار گسترده است.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید به سمت برند سازی حرکت کنیم چراکه اگر محصولی برند شد، مشتریان خود را به دست خواهد آورد که در این راستا دانشگاه فسا در برخی رشته ها می تواند برند سازی کند.

او تصریح کرد: فسا امروز به سمت صنعتی شدن پیش می رود که لازم است شرکت های دانش بنیان این حرکت را شتاب ببخشند و انتظار داریم دانشگاه فسا با ظرفیت علمی خود به کمک بیاید تا چهره جدیدی از شهرستان را در حوزه صنعت نشان دهیم.

فیروزی با تاکید بر کسب تکنولوژی خاطرنشان کرد: مجلس نیز از ظرفیت خود در کنار دانشگاه استفاده خواهد کرد تا رونق بخش صنعت در این شهرستان باشد.

در ادامه این مراسم پیام امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به رییس دانشگاه فسا قرائت شد.

تولیدی که نوآور نباشد، محکوم به شکست است

در ادامه علویان مهر رییس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در سخنانی اظهار داشت: شعارهای سال در ۱۰سال اخیر کلید واژه هایی چون تولید و اقتصاد دارد که نیازمند نوآوری است.

او افزود: تولیدی که دانش بنیان و نوآور نباشد، محکوم به نابودی و شکست است و در دنیای امروز قادر به رقابت نیست.

علویان مهر با اشاره به نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال گفت: این شرکت ها قادر خواهند بود افراد بسیاری را مشغول به کار کنند.

او همچنین گفت: امروز دانشگاهها از تولید مدرک عبور کرده اند و به سمت نوآوری و خلاقیت حرکت کرده اند که سرآغاز توسعه و ایجاد اشتغال است.

علویان مهر ادامه داد: صنعت و دانشگاه امروز با هم همکاری دارند اما نیاز به گسترش این همکاری است که با توجه به فضای کشور، حتما شاهد گسترش این همکاری ها خواهیم بود.

صنعت گران و تولید کنندگان باید از دانشگاه فسا بیشتر استفاده کنند

در ادامه این مراسم کریمی معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس نیز در سخنانی با اشاره به رابطه دانشگاه با صنعت اظهار داشت:  وقتی دانشگاه های بزرگی در استان فارس همچون دانشگاه شیراز، فسا و... داریم باید از مطالعات پژوهشی آن ها به نحو احسن استفاده کرد.

او افزود: صنعت گران و تولید کنندگان باید از دانشگاه فسا بیشتر استفاده کرده و تولیدات خود را دانش بنیان کنند.

کریمی خاطر خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با رویکرد تولید دانش بنیان حل خواهد شد و رهبر انقلاب سال‌هاست که بر این موضوع تاکید کرده اند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: امروز دانش را داریم اما این دانش باید تجاری سازی شود تا اقتصاد ما شکوفا شده و مشکلات دیگر را حل کند.

کریمی همچنین گفت: به عنوان نمونه یکی از مشکلات بزرگ امروز کمبود آب در شهرستان فسا است که دانشگاه می تواند با رویکرد دانش بنیان این مشکل را پیگیری کرده و راه حل ارایه دهد.

او در پایان خواستار کمک خیران به دانشگاه فسا شد و گفت: امیدواریم روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت این دانشگاه در کشور باشیم.

در ادامه این همایش از آیت الله دکتر بهشتی چهره شاخص علمی کشور به پاس ۷۰سال تلاش خستگی ناپذیر و آیت الله حیدری فسایی استاد برجسته حوزه علمیه قم به عنوان دو استاد برجسته فسایی که در عرصه ملی مطرح می باشند، تقدیر به عمل آمد.

همچنین از روسای دانشگاه فسا در طول ۱۶سال از تأسیس این دانشگاه و خانواده  مرحوم دوگانی موسس این دانشگاه  تجلیل شد

 برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه فسا و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در حاشیه این همایش، از دیگر برنامه های شانزدهمین سالروز تاسیس دانشگاه فسا بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز