خبرگزاری کار ایران

به کارگردانی فیلم ساز شیرازی؛

آفتاب گرگ و میش منتخب جشنواره بین المللی فیلمِ شهر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۹۳۷

فیلم سینمایی "آفتاب گرگ و میش" به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن دانشور بیری منتخب بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمِ شهر شد .

به گزارش  ایلنا ، این فیلم که پیش از این در پنجمین دوره  جشنواره ملی فانوس (فارس) در بخش آزادِ فیلم بلند داستانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شده بود، اکنون در این آوردگاه سینمایی به رقابت با آثار سینمایی دیگر همچون خورشید، شنای پروانه، موقعیت مهدی، دسته دختران، بدون قرار قبلی، مرد بازنده، یدو،شب طلایی،پروا، ملاقات خصوصی، هناس، منصور، وانتافه، ایمو و آبادان یازده60 می پردازد که اغلب این فیلم ها منتخبین فیلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر از سالِ 1398 تا 1400 هستند.

“آفتاب گرگ و میش” روایتگرِ زندگی روزمره شخصیتی روستایی به نام هرمز خِیری است که برای به دست آوردن یک شغل و زندگی آرام مجبور به مهاجرت از روستا به شهر می شود و در شهر اتفاقات ناخواسته ای برایش رقم می خورد .

هرمز آینه تمام نمای بسیاری از انسان های طبقه متوسط و ضعیف جامعه می باشد که برای برطرف کردن ساده ترین نیازهای روزمره زندگیشان دچار چالش هستند اما تلاش می کنند شریف زندگی کنند تا به هر بهانه و ابزاری اسیر آسیب و بزهکاری نشوند .

جهان آفتاب گرگ و میش خاستگاهِ همزیستی مسالمت آمیز خانواده هایی است که هر کدام به انحاء مختلف قربانی آسیب های اجتماعی شده اند و به تبع آن آسیب، زندگی روزمره آن ها از حالت تعادل خارج و موجبات مهاجرت اجباری آن ها را فراهم کرده است .

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که این فیلم با کمترین بضاعت، امکانات و متریال تولیدی ساخته شده است و بودجه ای که صرف ساختن این فیلم شده به جرات یک صدم فیلم های سینمایی رایج جریان اصلی نمی شود و این خود مهر تاییدی است بر این مطلب که صرف هزینه های بالا، تضمین کیفیت کار خوب نمی کند.

در این فیلم مجتبی رنجبر، طاهره شریفی، آوا فرمانی، هادی دهقان، پریسا درافشان، فلما معلمی، مریم الله وردی و محسن نگهداری ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارت است از: تهیه کننده و کارگردان: محسن دانشور بیری، نویسندگان: محمدناصریراد/ مجتبی رنجبر، مجری طرح: شرکت فیلمسازی، طاهاگسترفاخر (احمدرضا مسعودی)، جانشین تهیه:لیلا اشرفی / زنده یاد ایرج جمشیدپور، مدیرفیلمبرداری: محمد ناصریراد، دستیار فیلمبردار: امیر اکبری، مدیرصدابرداری: مجتبی عزت حقیقی/ دستیار صدا: یوسف رضایی، دستیاران کارگردان: محمدرضا محبی/زهیر سقاچی/مهدی دانشور بیری، برنامه ریز: قاسمعلی عابدی /  طاهره شریفی، منشی صحنه: فائزه کریمی، طراح صحنه و لباس: محمد ناصریراد، دستیار صحنه: سام بختیاری، دستیار لباس: سهیلا زارعی، عکاس: محمدحسین فلاح زاده، طراح پوستر: بهاره دری/ پروانه دری، تدوین و صداگذاری: محسن دانشور بیری / محمد ناصریراد، دستیار تدوینگر: امیررضا دانشور بیری، مدیرتولید و تدارکات:علی اصغر زارع/علیرضا دلاور اردکانی، موسیقی: آراد آبادانی، طراح چهره پردازی: زهرا ناگرزاده، اجرای چهره پردازی: امید سلطانی نژاد/سحر کارگر فراغه، هماهنگی پیش تولید:زهره زمانی، روابط عمومی: ساسان حیدرپور، با تشکر از: مسعود احمدی/شیماپورسهم الدین/علی بلندنظر/محسن فلاح زاده/اصغر برقه/شیوا بافهم/محسن نگهداری.

 این جشنواره از 27 تا 31 تیرماه سال جاری در پردیس سینما گالری و ملت تهران آماده اکران آثار منتخبین بخش مسابقه جشنواره خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز