خبرگزاری کار ایران

ساخت فیلم بالاقوز در شیراز کلید خورد؛

به هنرمندان شیرازی بها داده شود/ در روند فیلم سازی هزینه‌های زیادی به ما تحمیل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۹۲۴

با پایان پیش تولید فیلم بالاقوز در کلانشهر شیراز، ساخت این فیلم کوتاه به زودی به اتمام می‌رسد و مردادماه امسال روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، تهیه کننده فیلم کوتاه بالاقوز یکشنبه ۱۹ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: بالاقوز، فیلم کوتاهی است که برای جشنواره امسال فجر در شیراز در حال ضبط است.

یعقوب مقدم با بیان اینکه ساخت این فیلم کوتاه به کارگردانی دانیال علیزاده در دستور تهیه قرار گرفت، افزود: عوامل تولید این فیلم را شیرازی‌ها تشکیل می‌دهند.

او؛ سامان مهکویه و محمد اشکان‌فر را بازیگران شاخص این فیلم کوتاه معرفی و خاطرنشان کرد: که داستان این فیلم اجتماعی اتفاقاتی است که بین یک فرد افغانی و ایرانی رخ می‌دهد.

تهیه کننده فیلم کوتاه بالاقوز، نمایش وحدت بین ایران و افغانستان را هدف از ساخت این فیلم ذکر و عنوان کرد که پس از اتمام ضبط، تلاش خواهد شد تا از پلتفرم فیلیمو پخش شود.

به گفته مقدم، کل فیلمبرداری این فیلم به مدت ۴ روز در شیراز در یک تک لوکیشن انجام می‌شود. او با بیان اینکه چند لوکیشن خیابانی و خارجی نیز به فیلم اضافه خواهد شد، عنوان کرد: پیش تولید این فیلم به اتمام رسیده است.

به هنرمندان شیرازی بها داده شود/ در روند فیلم سازی هزینه‌های زیادی به ما تحمیل می شود

به گفته تهیه کننده فیلم کوتاه بالاقوز، ٢٨ نفر عوامل ساخت این فیلم را به عهده دارند. مقدم اضافه کرد: در حال رایزنی هستیم تا هرچه سریعتر یکی از خوانندگان برجسته کشور، تیتراژ ابتدا و انتهایی این فیلم را به عهده بگیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از عدم همکاری مسئولان در فارس برای ساخت این فیلم علی‌رغم اینکه پتانسیل‌های زیادی در این استان وجود دارد، سخن گفت و افزود: متاسفانه از هنرمندان حمایت نمی‌شود و همین امر موجب شده تا همکاران ما به تهران مهاجرت کنند.

تهیه کننده فیلم کوتاه بالاقوز با بیان اینکه در گرمای بی سابقه شیراز این فیلم در حال ضبط است، خواستار همکاری بیشتر مسئولان فارس شد.

مقدم همچنین تصریح کرد: اگرچه برای صدور مجوز ساخت این فیلم شاهد همکاری‌های اداره کل ارشاد بودیم اما برخی فرآیندها باید از مرکز دنبال شود و همین موجب تاخیر در روند فیلم سازی می‌شود که هزینه‌هایی هم به ما تحمیل می‌کند.

او با بیان اینکه اسپانسرها از فیلم سازی حمایت نمی‌کنند و فراری هستند، کمبود بودجه را از مشکلات مهم فیلم سازی ذکر و خاطرنشان کرد: این مهم موجب شده تا کمتر به سمت فیلم سازی در شهرستان‌ها روی آورده شود و تمایل به کوچ در تهران بیشتر شود. تهیه کننده فیلم کوتاه بالاقوز ادامه داد: اگرچه مسئولین دعوت می‌شوند اما به خود زحمت نمی‌دهند سر صحنه حاضر شوند تا مشکلات هنرمندان را از نزدیک مشاهده کنند. مقدم مجددا تاکید کرد: به هنرمندان شیرازی بها داده شود، چرا که بسیاری از آنها ظرفیت تربیت نیروهای زیادی دارند.

 عوامل فیلم بالاقوز عبارتند از؛ تهیه کننده: یعقوب مقدم، جانشین تهیه کننده: سیده فاطمه عرب زاده ، کارگردان: دانیال علیزاده، مدیرتولید و تدارکات: مرتضی شریف سعدی،تصویر بردار:علیرضا غلامی، صدابردار:حمیدحامی، طراح گریم: فرنازفتحی زاده، برنامه ریز: روجا اکبرپور، طراح صحنه و لباس: سارا عزیزی، منشی صحنه: غزل غلامی منفرد، تدارکات: مرتضی قانع وناهیدهمتی، عکاس پشت صحنه: محمدمعین زارع ،دستیار اول کارگردان: محمدرضا هاشمی، تدارکات: میترا فهندژ، بازیگران: محمداشکان فر سامان مهکویه محمدمجتبی خاشکدان مریم پیمان پریوش قانع، دستیار تصویر: رضا فرهادی، دستیار صدا: حمیدنیکخواه.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز