خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها بسیار زیاد است / مراقب آگهی هایی تحت عنوان «کار در منزل» باشید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۷۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مردم باید نسبت به موضوع کلاهبرداری هایی که در حوزه رمز ارزها اتفاق می افتد، آگاهی داشته باشند و در این رابطه در دام افراد سودجو و کلاهبردار گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ احسان آنقی افزود: مردم باید این ذهنیت را داشته باشند که اطلاعات کیف پول مجازی آنها مانند کلید گاوصندوقی است که در اختیار آنها قرار دارد. این کلید نباید در اختیار سایر افراد قرار بگیرد چرا که سوءاستفاده های فراوانی در این حوزه متصور است.

وی ادامه داد: متأسفانه فروانی موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها بسیار زیاد است و بخش زیادی از سوء استفاده ها در این حوزه اتفاق می افتد. اگر مردم در هر صرافی ثبت نام انجام می دهند، به هیچ وجه نباید اطلاعات خود را در اختیار افراد غیر قرار دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه رمز ارزها، بعضاً در سایتهای درج آگهی و تبلیغاتی، آگهی هایی تحت عنوان «کار در منزل» مشاهده می شود. متاسفانه افراد کلاهبردار به منظور پنهان شدن از دید قانون، مردم را در این قالب به صرافی های مجازی هدایت کرده و از افراد درخواست ایجاد حساب در این صرافی ها و در اختیار قرار دادن اطلاعات به این افراد کلاهبردار را دارند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: همچنین در حوزه سرمایه گذاری رمزارزها شگرد کلاهبرداران به گونه ای است که از افراد درخواست تشکیل کیف پول در صرافی ها و احراز هویت را دارند که با همین کار از اطلاعات افراد سوءاستفاده کرده و با بهانه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف، مبالغی از افراد دریافت می کنند. متأسفانه این افراد ردی از خود نیز به جای نمی گذارند و از دید قانون پنهان می مانند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز