خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

موردی از وبا در خوزستان ثبت نشده است/ بررسی مرتب آب شرب از نظر شاخص‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۴۹

با شروع فصل گرما در خوزستان صحبت‌ها و اخبار در خصوص شیوع بیماری التور (وبا) قوت می‌گیرد که به همین دلیل معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در‌ گفت‌وگو با ایلنا از مشاهده نشدن این بیماری در سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، به‌تازگی اخباری در فضای مجازی در خصوص مشاهده بیماری وبا در برخی نقاط استان دست به دست می‌شود که در این خصوص معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به خبرنگار ایلنا گفت: اخبار منتشر شده در خصوص ابتلای آب به التور (وبا) در خوزستان شایعه بوده و تکذیب می‌شود و بارها اعلام کردیم در سال جاری هیچ‌گونه مورد مثبتی از این بیماری در استان ثبت نشده است.

کنترل بیماری در مرز‌های خوزستان

سید محمد علوی افزود: از تمام بیماران مشکوک و از کسانی که در مرز تردد می‌کنند مراقبت شده و اگر علائم گوارشی مانند اسهال داشته باشند از آن‌ها نمونه‌گیری می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: آب شرب بخصوص در مناطق حاشیه شهرها مرتب از نظر شاخص‌های بهداشتی، ‌ میزان کلر، ‌ مطلوبیت میکروبی و کدورت کنترل و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مواد غذایی در رستوران‌ها بخصوص بین جاده‌ای و بهداشت فردی کارکنان رستوران‌ها، فاضلاب و مراکز ارائه مواد غذایی کنترل و بازرسی می‌شوند.

علوی بیان کرد: همکاران ما در مراکز بهداشت و درمان، بیمارستان و حتی در مطب‌ها مرتب این بیماری را کنترل کرده و اگر شخصی مشکوک به بیماری روده‌ای باشد بررسی می‌کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه سازمان آب و فاضلاب ارائه آب سالم به شهروندان است و جوشاندن آب در مواقعی که به آب کُلر نمی‌زنند انجام می‌شود و در شرایط عادی آب جوشیده املاحی ندارد و ضرر دارد.

مراجعه به مراکز بهداشت در صورت بروز علائم گوارشی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان از شهروندان خواست در صورت بروز علائم گوارشی به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

همچنین رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در این خصوص به خبرنگار ایلنا، گفت: از حدود ۳ هفته پیش بیماری ویروسی مشابه التور (وبا) به نام آدنو ویروس با علائم تهوع، اسهال و استفراغ همراه بدن درد شایع شد که گاهی با کرونا اشتباه گرفته می‌شود.

شایسته شمی‌پور با بیان اینکه "التور" بیماری است که همیشه و هر سال در فصل گرما و تغییرات فصل وجود دارد و وارد پیک می‌شود، افزود: هرساله با همکاری شهرداری آهک پاشی و لایروبی جوی‌ها برای مقابله با التور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ‌کدام از نمونه‌ها در غرب اهواز مثبت نشده است، ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در کنترل بیماری التور شستشوی دست‌ها قبل از غذا، رعایت بهداشت فردی و استفاده از مواد غذایی تمیز است.

مشاهده افزایش ابتلا به کرونا

شمی‌پور با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی و شستشوی صحیح میوه و سبزیجات، تصریح کرد: متأسفانه شاهد افزایش ابتلا به کرونا هستیم و مردم باید واکسیناسیون را کامل کنند و کسانی که دُز واکسن آن‌ها از ۶ ماه گذشته و جزو گروه پرخطر هستند دُز چهارم را تزریق کنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، برای مقابله با التور

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: اگر همان پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت کنیم همپوشانی به وجود می‌آید و از موارد ابتلا به کرونا، التور و بیماری ویروسی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
سعید رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز