خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین :

اداره ارشاد بدون رویکرد جانبدارانه سیاسی به موضوعات فرهنگی بپردازد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۰۹

استاندار قزوین گفت: کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بدون رویکرد جانبدارانه اجتماعی و سیاسی به موضوعات فرهنگی بپردازند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در بازدید سرزده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که به مناسبت روز قلم صورت گرفت، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریتی، در این اداره کل یک رویکرد تحول گرایی که به دنبال تعالی و توسعه حوزه مسئولیتی خود هستند، مشاهده می‌شود و این مسیر و اقدامات انجام شده، منشأ تحولات مثبتی برای مردم و استان خواهد بود.

استاندار قزوین با اشاره به فرارسیدن روز قلم افزود: کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرچمداران تسهیل فعالیت اهل قلم و حامیان عرصه فعالیتی فعالان اهل قلم هستند و ضمن تبریک این روز به فعالان اهل قلم، انتظار داریم اداره کل فرهنگ و ارشاد تسهیل‌گر و توسعه‌گر فعالیت اهل فکر و قلم و تزریق فهم، ادراک، دانش و معنویت در جامعه باشد.

وی گفت: یکی از کار ویژه‌های استان زمینه سازی برای توسعه نشاط در جامعه و ایجاد حس و حال خوب در جامعه است که این یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد است و باید شور را در جامعه تقویت و به احساس تعالی بخشید. 

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه فعالیت‌های ارشاد زود بازده نیست و باید با تلاش و کوشش در یک بازه زمانی مشخص شده شاهد اثرگذاری بود، اضافه کرد: جامعه هنرمندان دارای بارزه‌های شخصیتی متفاوتی هستند که این موضوع، وظیفه این اداره را سنگین‌تر می‌کند و باید دغدعه‌های اهالی فرهنگ و هنر را بشنوند و امور هنرمندان را تسهیل کنند تا هنرمندان با امیدواری بیشتری اتفاقات خود را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: زبان انقلاب اسلامی زبان فرهنگ و هنر است و در سیره و زندگی امامین انقلاب همواره استفاده و توجه به فرهنگ و هنر مشهود است. 

اعلایی افزود: معمار بزرگترین انقلاب قرن یک شاعر است و باید شاعران دنیا بدانند امام خمینی(ره) در کنار جایگاه سیاسی، عرفانی و معنوی خود یک شاعر توانمند بوده و توانسته تحولات زیادی را در دنیا رقم بزند.

استاندار قزوین گفت: در سطح استان انتظار داریم کارکنان و مدیران اداره فرهنگ و ارشاد به گونه‌ای رفتار کنند که اهل فرهنگ و هنر، این اداره کل را خانه خود بدانند و موضوعات خود را در این فضا دنبال کنند.

وی اضافه کرد: تنوع و تعدد حوزه‌های ماموریتی، ارشاد را تبدیل به یکی از اثرگذارترین دستگاه های کشور کرده است و این اداره در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار گرد: تکثر در بین دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی در این حوزه را با مشکلاتی روبرو کرده است و باید همگرایی و وحدت رویه بین دستگاه‌های فرهنگی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه برای اقتصاد فرهنگ و هنر هم باید چاره اندیشی کرد و اداره ارشاد باید برای تحول اقتصادی هنرمندان مشاوره و تسهیل‌گری کند، افزود: اگر در استان هر کسی در حوزه سرمایه گذاری املاک بخواهد ورود کنند مجوزها را می‌توانیم به گونه‌ای صادر کنیم که در آن فضا سالن تئاتر و سینما بسازند تا بدین وسیله این اقدام هم برای بخش خصوصی و هم اهالی فرهنگ و هنر توجیه اقتصادی داشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز