خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین:

خودروها بیشتر از نیروگاه شهیدرجایی کیفیت هوای قزوین را تهدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۴۱۲

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: سوخت مازوت هزینه تعمیرات ما را به شدت افزایش می‌دهد و خود ما بیشتر در معرض آلایندگی هستیم و علاقه‌ای به مصرف آن نداریم، سهم نیروگاه در آلایندگی آبیک و قزوین در مقابل آلایندگی ناشی از خودروهای بنزینی و دیزلی عبوری از اتوبان بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل موتاب‌ها در نشست خبری مدیران ارشد صنعت آب و برق استان که پیش از ظهر امروز در  سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، گفت: قدرت مصوبه تولید انرژی الکتریکی در سطح کشور ۸۷ هزار مگاوات که عمده آن توسط نیروگاه‌های حرارتی انجام می‌شود و تولید انرژی در نیروگاه‌های حرارتی تحت تاثیر شرایط اقلیمی است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین ادامه داد: ظرف ۲۰ سال اخیر کشور در حوزه تولید نیروگاه در زمره پنج کشور اول قرار گرفته، همچنین در ساخت ترانس‌های قدرتی هم جزء کشورهای برتر هستیم.

وی بیان کرد: بیش از ۹۶ درصد انرژی الکتریکی پایدار و مستمر توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود و با انجام برنامه‌های کامل تعمیراتی که در قالب 17 برنامه و در فصل سرما که میزان مصرف برق 45 هزار مگاوات است صورت می‌گیرد، تولید انرژی به صورت بهینه خواهد بود.

این مسئول افزود: نیروگاه شهید رجایی پس از سه دهه تلاش با حداکثر توان و با راندمان بالا در عرصه تولید انرژی الکتریکی فعالیت دارد.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد نیروگاه شهید رجایی که در بخش بخار است فقط در برخی از مواقع و در فصل سرما که از آذر ماه آغاز و تا بهار ادامه دارد از مازوت استفاده می‌کند و چون در این فصل با افزایش مصرف گاز مواجه هستیم استفاده از مازوت صورت می‌گیرد.

موتاب‌ها اظهار کرد: ما علاقه‌ای به مصرف مازوت نداریم چون وظیفه ما تولید برق پایدار و مستمر با رعایت مسایل زیست محیطی است و سال گذشته نیروگاه سبز کشور شناخته شد و لوح تقدیر گرفتیم.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ یافته علمی نداشتیم که تاثیر فعالیت نیروگاه شهید رجایی در تغییر اقلیم را تایید کند.

وی ادامه داد: شاخص آلایندگی در فصل سرما نشان داده که کیفیت هوای قزوین در حاشیه امن بوده و  شرایط غیر سلامت نداشته است، در استفاده از گاز به جای مازوت باید توجه داشت که نیروگاه در تخصیص سهمیه گاز دخل و تصرف ندارد و این موضوع در حوزه دیسپاچینگ ملی گاز است، البته ما  هم وظیفه داریم برای افزایش سهیمه گاز پیگیری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز