خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان :

فرهنگ کار و تلاش در بین جامعه نهادینه شود /لزوم توجه به مشاغل خرد و خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۸۲

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : با توجه به تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در سطح جامعه ترویج فرهنگ کار و تلاش باید در جامعه نهادینه شود .

به گزارش ایلنا ، علی جهانی در جلسه هم اندیشی با رؤسای ادارات تابعه شهرستانها با اشاره به اینکهجهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد:جهاد تبیین در همه حوزهخای مختلف کشور تشریح شده و لازم همه ما به این مسئله مهم و حیاتی در راستای تکیه بر توان داخلی و کمک به معیشت مردم و رفع بیکاری تلاش کنیم . 

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد : روسای شهرستانی بایستی با شناسایی واحدهای تولیدی دانش بنیان و برنامه ریزی عملیاتی برای کمک به این واحدهای اقتصادی اقدامات لازم را بهعمل آورند.  

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهرستانی نسبت به مرتفع کردن مسائل و مشکلات و ارتقا سطح معیشتیجامعه بزرگ کارگری استان اهتمام ویژه داشته باشند، خاطر نشان کرد : باید با همکاری و هماهنگیمسئولان دستگاههای اجرایی و بانکهای استان ، سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی و اقتصادی رازیرچترحمایتی قرار دهیم و با کاهش بوروکراسی اداری مجوزهای لازم را برای ورود به بازار هدف فعالان اقتصادی، صادر کنیم .

وی با اشاره به ترویج و تشویق جوانان و خانواده ها در بحث تعاون و روی آوردن به سمت مشاغل خرد وخانگی ، افزود: قطعا در بحث توسعه تعاونی ها و ترویج، اداره کل همراه شهرستان خواهد بود، برخی ازمشاغل خانگی را می توان تجمیع کرد و قطعا حمایت مالی در چارچوب قانون را از اینگونه مشاغل خواهیم داشت.

جهانی در ادامه اظهار داشت : امیدواریم با افزایش دانش و مهارت مدیران بنگاههای اقتصادی،سازمانهای مردم نهاد و تشکلات کارگری و کارفرمایی در زمینه موضوعات مرتبط با ارتقای فرهنگ کار و تلاش ومهارت آموزی  بتوانیم در ارتقای فرهنگ کار و ترویج مهارت آموزی و کارآفرینی در سطح جامعه موفقعمل نموده و شاهد پویایی هر چه بیشتر واحد های تولیدی در سطح استان باشیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایشمشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌هایخرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما بهدلیل بازار نامناسب نمی توانند جذب بازار کار شوند.

نیزجهانی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و لزوم انجام کار به موقع مراجعان و جامعه کار و تولید استان ، گفت: مدیران شهرستانی این اداره کل نهایت دقت را در صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات دولتیداشته باشند و تلاش کنند تا خدمت صادقانه به جامعه کارگری ، کارفرمایی و تعاونگران استان در اولویتکارهای خود و در طول شبانه روز باشد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان  به پرداخت تسهیلات اشتغالزا از محل تبصره ۱۸ اشاره کردوتصریح کرد : همکاران با همکاری دو بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان با اهتمام ویژه ،شرایط را در پرداخت به موقع  و سریعتر این تسهیلات به افراد واجد شرایط فراهم کنند .‌

در ادامه مدیران و رؤسای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان نیز ضمن ارائه گزارشی ازفعالیت‌های خود، دیدگاه‌ها و پیشنهادات کاربردی خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز