خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان خبر داد؛

حقابه زاینده رود و تالاب گاوخونی پرداخت نمی شود/ هجوم ریزگرد ها به سایر نقاط کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۷۴

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان گفت: اگر حقابه محیط زیست که زاینده‌رود و تالاب گاوخونی پرداخت نشود، شاهد پیشروی کویر و هجوم ریزگردها و گرد و غبار تا مناطق دیگر کشور حتی تهران خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به آلودگی هوا و جولان ریزگردها و فرونشست زمین اظهار کرد: مدیریت استان برنامه مستمر برای برطرف کردن این معضلات داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش فشار آب در برخی مناطق شهر ادامه داد: مردم گلایه‌های متعددی را در این زمینه به ما منتقل کردند که از آبفا می‌خواهیم که برای حل این مشکل تلاش کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان با اشاره به وضعیت زاینده رود اظهار کرد: حقابه محیط زیست که زاینده‌رود و تالاب گاوخونی از آن برخوردار هستند باید پرداخت شود. اگر این اتفاق رخ ندهد پیشروی کویر و هجوم ریزگردها و گرد و غبار را تا مناطق دیگر کشور حتی تهران خواهیم داشت. 

حاج رسولی‌ها افزود: حاشیه زاینده‌رود، چهارباغ و... نیز از حقابه شهر اصفهان برخوردار هستند، برای پوشش این فضا باید حقابه آن‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به حوزه حمل و نقل برای شروع سال تحصیلی گفت: اکنون ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر به حمل و نقل مسافران درون شهری مشغول هستند؛ پیشنهاد می‌کنم با مدیریت آموزش و پرورش جلساتی برگزار شود تا موضوعی تحت عنوان سفرهای آموزشی برای ابتدای مهر در نظر گرفته شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان گفت: آموزش و پرورش در مناطق محروم اصفهان مدیریت خوبی نداشته است، حتی با خدمات ضعیفی قراردادهایی با مجموعه‌های بسته که نتیجه آن افت تحصیلی دانش آموزان است. ما نیز مطالبه گر حق مردم ضعیف اصفهان در مناطق حصه و زینبیه هستیم.

وی افزود: ساختار مدارس این مناطق باید مانند دیگر نقاط شهر باشد. بحث مشارکت نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مردم می‌توانند در قالب خیریه‌ها کمک‌هایی در حوزه آموزش و پرورش ارائه دهند.

حاج رسولی‌ها اظهار کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم که ناوگان اتوبوسرانی را به صورت متمرکز مدیریت کند. تفاهم نامه‌هایی را با چین داشتیم که درخواست می‌خواهیم طی این تفاهم نامه تعدادی اتوبوس خریداری شود.

وی گفت: اصفهان نیازمند حداقل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس تا اول مهر است که می‌توان ۵ هزار دستگاه را نیز، نیاز کل کشور دانست.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان با اشاره به بازسازی تاکسی‌ها در تهران گفت: ناوگان تاکسیرانی اصفهان ضعیف است و همانند پایتخت نیاز به تقویت دارد.

وی با اشاره به قطار سریع السیر شیراز- اصفهان- قم- تهران گفت: این پروژه زیربنایی بسیار مهم است. دولت قبل در این باره کارهایی کرده و درخواست می‌کنیم که این پروژه تضعیف نشود و زمین نماند.

حاج رسولی‌ها با اشاره به وضعیت متروی اصفهان بیان کرد: اصفهان در حوزه مترو دچار کم کاری بوده است. خط ۲ باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسد و خط ۳ نیز آغاز شود. در این راستا از ظرفیت تفاهم نامه همکاری با چین می‌توان استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز