خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم چابهار در گفت و با ایلنا:

مجوز انتصاب دانشکده علوم پزشکی چابهار اول مرداد ماه ابلاغ می شود/ تعیین تکلیف بیمارستان 540 تخت خوابی چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۱۴

نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور وزیر بهداشت ،مجوز انتصاب دانشکده علوم پزشکی چابهار اول مرداد ماه ابلاغ می شود.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در اسفند ماه 1400 در جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت مصوبه ای  مبنی بر ایجاد دانشکده علوم پزشکی مستقل در چابهار داشتیم که این موضوع را ابلاغ نمی کردند. یعنی به‌رغم اینکه چنین مصوبه ای را با توجه به چالش های عدیده در حوزه سلامت در جنوب سیستان و بلوچستان داشتیم و این موضوع به تصویب رسیده بود و شورای گسترش هم مصوب کرده بود، این مورد بنا به دلایلی توسط وزارت بهداشت ابلاغ نمی شد تا اینکه در جلسه 28 خرداد امسال که با حضور همه معاونان وزیر برگزار شد ، مصوب کردند که  ابلاغ انتصاب دانشکده مستقل چابهار تا اول مرداد انجام شود .

وی‌ گفت: روز‌ شنبه 11 خرداد و در سفر وزیر بهداشت به چابهار رسما وزیر بهداشت اعلام کرد که این ابلاغ اول مرداد ماه انجام خواهد شد منتها اجرایی شدن آن ممکن است طولانی شود .

وی افزود: ما در دهه هشتاد دانشگاه علوم پزشکی پردیس بین الملل را داشتیم و که هم ظرفیت های آموزشی را در خودِ مجموعه سلامت چابهار داریم هم بخشی را منطقه آزاد متعهد شده و فضاهایی را برای این موضوع قرار داده است.

سعیدی افزود: در مجموع با توجه به شرایط ویژه این منطقه که هم بحث سواحل مکران هست و مورد تاکید رهبری است و هم بر اساس ماده 65 احکام دائمی برنامه ششم توسعه که یکسری ظرفیت ها را منطقه ازاد چابهار دارد مجوعا فضایی رو ایجاد کرده که امکان ایجاد دانشکده علوم پزشکی مستقل را در چابهار ایجاد می کند .

نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نکاتی که جناب وزیر تاکید داشت، تعیین تکلیف بیمارستان 540 تخت خوابی چابهار است که متاسفانه علی رغم گذشت بیش از 3 سال از کلنگ زنی آن، هنوز هیچ اقدام اجرایی و عملیات احداث آن انجام نشده که وزیر بهداشت قول دادند این موضوع هم تعیین تکلیف شود.

بیمارستان 32 تخت خوابی پلان ردیف بودجه گرفت

وی اذعان داشت: نکته دوم بیمارستان پلان است که از زمان دولت اول آقای هاشمی رفسنجانی کلنگ زنی شده و 32 سال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد و بالاخره امسال صاحب ردیف بودجه شد و کمیسیون ماده 23 آن مصوب شد و دوستان وزارت خانه قول دادند تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت: این بیمارستان 32 تخت خوابی است اما خوشبختانه مصوب کردند این بیمارستان به 64 تخت خواب هم ارتقا پیدا کند اما آن چه که  امسال به بهره برداری می رسد فاز اول که همان 32 تخت خواب است.

 

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز