خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خمین در مجلس عنوان کرد؛

اختصاص 20 درصد امتیاز پتروشیمی خمین به سهامداران شرکت توسعه عمران/ علت کاهش تأمین خوراک اولیه پتروشیمی خمین معلوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۸۸

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد از امتیاز پتروشیمی شهرستان خمین با درآمد 16 میلیارد ریال در سال به 11 هزار نفر از سهامداران شرکت توسعه عمران این شهرستان تعلق گرفت. شرکت توسعه و عمران در دهه 80 به منظور رفع محرومیت از شهرستان خمین و مشارکت مردم این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا نظری در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران، افزود: در مرحله نخست 45 درصد از امتیاز پتروشیمی این شهرستان در اختیار شرکت توسعه عمران قرار گرفته بود، اما به دلیل عدم پیگیری مسئولان وقت این سهم به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: پروژه پتروشیمی شهرستان خمین بعد از سفر  رهبری به استان مرکزی در سال 1379 و با هدف جبران عقب ماندگی های اقتصادی در این شهرستان مصوب شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف و نحوه تأمین خوراک، اولویت احداث واحدهای پتروشیمی است، اظهار داشت: برای احداث پتروشیمی خمین در مراحل نخستین، تامین 7000 بشکه مازوت خروجی از پالایشگاه امام خمینی شازند و 3000 بشکه مازوت از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان مصوب شد و به امضای وزیر نفت وقت نفت رسید.

نظری تصریح کرد: بعد از مدتی، از یک سو تأمین خوراک اولیه از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان لغو شد و از سوی دیگر نیز میزان خوراک پالایشگاه شازند به 5600 بشکه کاهش یافت. با توجه به کاهش این میزان خوراک اولیه، ظرفیت 300 هزار تنی پتروشیمی شهرستان خمین به 175 هزار تن تبدیل شد.

وی بیان داشت: احداث یک واحد پتروشیمی دیگر در نزدیکی پالایشگاه امام خمینی شازند و تامین خوراک این واحد جدید از 60 درصد میزان خوراک پتروشیمی شهرستان خمین، علت کاهش تامین خوراک اولیه پتروشیمی خمین است. بر اساس پیگیری و شکایات انجام شده، تحقیق و تفحص از این کاستی ها و کم‌کاری ها که باعث اتفاقات اخیر در پتروشیمی خمین شده و بر مبنای آن سبب خسارت به مردم شهرستان خمین می‌شود، تا احقاق حقوق مردم در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص خودروسازی شهرستان خمین، تأکید کرد: واحد خودروسازی آرین پارس موتور در شهرستان خمین هم اکنون محصولات «ون 16 صندلی» و «کامیونت» را در مدار تولید خود دارد. همچنین این واحد صنعتی راه اندازی خط سوم فعالیت خود را با تولید خودروی «لاماری» از مدتی پیش آغاز کرده و با این اقدام ریل جدیدی در مسیر توسعه و افزایش اشتغال در شهرستان خمین ایجاد کرده است.

نظری ابراز داشت: خط تولید کشنده‌ها نیز در دستور کار واحد خودروسازی آرین پارس موتور در شهرستان خمین قرار گرفته است. بر این اساس مجوزهای لازم برای راه اندازی این خط تولید اخذ شده و انتظار می‌رود تولید این محصول نیز از سال جاری آغاز شود.

وی اضافه کرد: واحد خودروسازی آرین پارس موتور از 3 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و برای 300 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است. پس از راه اندازی خط تولیدهای دیگر در این واحد صنعتی، بخشی از معضل بیکاری شهرستان خمین برطرف می‌شود و میزان اشتغال در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم خمین در مجلس همچنین گفت: خط تولید خودروهای برقی در شهرستان خمین در آینده نزدیک راه‌اندازی می شود. این واحد تولید کننده خودروهای برقی بعد از کسب مجوز لازم و تعیین محل احداث، در شهرستان خمین ایجاد می شود. موتور خودروهای برقی این خط تولید طراحی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است و بدنه آن از خارج کشور وارد می‌شود.

نظری با بیان اینکه واحد تولیدی خودروهای برقی در شهرستان خمین برای 250 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، افزود: شهرداری تهران برای خرید خودروهای برقی تولید شهرستان خمین اعلام آمادگی کرده است. سیاست‌های کشور به سمت تولید خودروهای فاقد آلایندگی است و خودروهای برقی بدون تردید مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: صنعتی شدن خمین در شرایط خشکسالی، راهبرد مهمی در خروج شهرستان از رکود اقتصادی و حل مشکل بیکاری جوانان به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز