خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران، تاکید کرد :

ضرورت تامین منابع مالی برای افزایش حقوق اقشار و بازنشستگان/نسبت به میانگین کشوری استان زنجان دارای کارمندان زیادی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۰۴۳

نماینده مردم زنجان طارم در مجلس، با اعلام موافقت با افزایش حقوق همه اقشار بویژه بازنشستگان، تاکید کرد: ضروری است تامین منابع مالی تولید ثروت در کشور بوجود آید تا با توجه به تامین منابع مالی و درآمد کشور افزایش حقوق برای اقشار و بازنشستگان داشته باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مصطفی طاهری، نمایند شامگاه امروز شنبه (11تیر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود مشکلات ریشه ای در کشور، اظهار داشت: الویت اول مجلس تدوین سند بالا دستی برای تولید کشور است.

طاهری، با اشاره به ضرورت دسته بندی تولید ات منابع محور و تولید محور در کشور، ادامه داد: تا به امروز تکنولوژی بالای زیر 1درصدی درکشور وجود داشته است.

وی، با اشاره به قابلیت و ضمانت اجرایی تکنولوژی در حوزه تولیدات با همکاری مجلس، تاکید کرد: همه ابعاد حوزه تولید باید در مجلس در خصوص صنعت و معدن و تجارت بررسی و پیگیری شود.

طاهری، با بیان اینکه تعیین الویت در حوزه های مختلف حائز اهمیت است، تصریح کرد: الویت دوم مربوط به تدوین و اجرای برنامه هفتم در کشور است.

وی، با بیان اینکه برای 5 سال آینده علاوه بر حوزه صنعت در حوزه های آی سی تی و غیره برنامه های مختلفی داریم، یادآورشد: تا به امروز  245 قانون اضافی فقط در حوزه صنعت و معدن شناسایی شده است که در حال حذف این قوانین اضافی در مجلس هستیم.

به گفته طاهری، نمایندگان مجلس در صدد کاهش انباشت قوانین در حوزه های مختلف هستند.

وی، با بیان اینکه با کاهش مازاد قوانین در کشور دست و پای بعضی ها جمع می شود، گفت: در صدد رفع نواقص و ضعف های قانون در کشور هستیم.

به گفته طاهری، در طول 20 سال 7 قانون در حوزه تولید وصنعت تصویب شده که 65 درصد آن محقق شده است و در بررسی ها شاهد اجرایی نشدن قوانین در این خصوص بودیم و تنها دلیل آن ضعف قوانین در این خصوص بوده است.

نماینده مردم زنجان، با اشاره به تصویب قوانین جدید در راستای اصلاح قوانین معدن، گفت: در سال های اخیر 100 در 100 استعلامات معدن منفی بوده است.

به گفته وی، با باررسی های انجام گرفته شاهد ایجاد ثروت و در آمد عمومی در کشور خواهیم بود واصلاحات قوانین معدن نیز بزودی رخ خواهد داد.

طاهری، با اشاره به اهمیت صنایع و شرکت های پتروشیمی در کشور، ادامه داد: پیرو پالایشگاه ها و پتروشیمی در کشور دارای ارزش افزوده خوبی است ولی ما در حال تصویب اساسنامه جدید در این خصوص هستیم.

وی، با اشاره به حوزه آی سی تی در مدیریت داده ها و اطلاعات ملی، افزود: در حال انجام اقدامات اساسی در این خصوص برای یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی هستیم.

طاهری، با بیان اینکه برای اجرای دهک بندی دچار مشکلات سامانه ای در کشور هستیم، افزود: با یکپارچه سازی اطلاعات براحتی می توان از وجود خانه های خالی نیز مطلع شد.

نماینده مردم زنجان طارم، با اشاره به الویت بندی بررسی قوانین در کشور، گفت: بزودی ابهامات در این زمینه رفع و شاهد تعیین تکلیف در حوزه قوانین معادن خواهیم بود.

وی، با اشاره به عقب ماندگی در حوزه صنعت آی سی تی، در کشور، گفت: بزودی شاهد اخبار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

طاهری، اصلاح ساختار بودجه در کشور و همچنین اختصاص بودجه به استان ها را در حال چانه زنی برای آوردن این بودجه به استان ها را مهم ارزیابی کردو گفت: پارامترهای تولید ثروت و گردش مالی ایجاد اشتغال از جمله پارامترها در این موارد خواهد بود.

وی، تکنولوژی محور بودن در این راستا را  با توجه به استعدادهای شناسایی شده در استان ها مهم عنوان کرد و یادآورشد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

طاهری، با اشاره به شکل گیری فرایند کلی در خصوص اقتصاد کشور، تصریح کرد: همه تصمیمات اقتصادی از خصوصی سازی و یارانه زدایی و ... که در کشور تا به امروز به مرحله اجرایی درآمده است که دارای مشکلاتی بوده است.

به گفته طاهری، در گذشته با قیمت گذاری ارزی 420 هزار تومانی بیش از 60  میلیارد دلار در عرض چند ماه نابوده شده است، سیاست هاو روش های بسیار غلطی با اجرای یارانه ها در کشور گذاشتند که در خوش بینانه ترین حالت آثار تورمی به ظاهر کمی داشته است ولی در واقعیت اینگونه نبوده است و در مصارف نیز مبلغ زیادی فساد کلان وجود داشته است.

وی، افزود: امروز نیاز به تغییر اساسی و تغییر روش داشتیم که باید در این میان تغییر قیمت ها برای شهریور ماه جبران شود، ضروری است با تضمین قیمت کالا به خواست مجلس اقدام می شد؛ در این بین کارشناسان نظر مثبتی داشتند و اما امروز شاهد هستیم این تغییر روش دارای نتیجه اجرای متوسط به پایین داشته است و لازم است در این روش برای از بین بردن  نواقص، بار تورمی و روانی در جامعه اصلاحاتی انجام شود و این اصلاحات نیز به نظر با کالا برگ قابل اجرا است.

طاهری، با اشاره به کسری بودجه در گذشته با مبالغ بالا، گفت: در حال حاضر دولت باید ماهیانه 12هزار میلیارد بدهی دولت قبلی را تصویه کند.

وی، با بیان کسری بودجه در دولت قبل برای افزایش 115درصدی حقوق کارکنان پزشکی و درمانی، ادامه داد: بخشی از تورم موجود مربوط به جراحی اقتصادی در کشور است و بخشی از آن مرتبط با گذشته است.

طاهری، با بیان اینکه افزایش عوارض ورودی کالا به کشور نیز همزمان با اجرای جراحی اقتصادی بوده است، یادآورشد: قطعا در آینده نزدیک فراینده کاهش تورم در کشور را خواهیم داشت؛ به مرور تورم در کشور سیر نزولی خواهد داشت.

وی، با اشاره به اهمیت عقب ماندگی در کشور در حوزه تامین آب، تصریح کرد: نسبت بارندگی ایران نسبت به جمعیت و ، وسعت کشور مناسب است .

نماینده مردم زنجان طارم در مجلس، با بیان اینکه میانگین آب تنظیمی در کشور بیش از 60 در صد است و این در حالی است که در استان زنجان آب تنطیمی 48میلیون متر مکعب است، گفت: 95درصد آب صنایع ما از آب دشت های ممنوعه تامین می شود.

وی، با بیان الویت اصلی استان زنجان برای تامین آب، ادامه داد: در حال انجام اقدامات تامین آب از طریق احیای سد ها و انتقال آب از مناطق دیگر هستیم.

طاهری، تاکید کرد: در سالهای آتی آب شربی از سد تهم نخواهیم داشت، مسئولان استان در گذشته از تامین منافع آبی استان در سد سازی و غیره کوتاهی کردند.

وی، با بیان اینکه بودجه و آورده دولت نسبت به بودجه مجلس تورم زایی کمتری داشت، گفت: عملکرد وزیر کار دارای نمره 70 از 100بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه استعفای وزیر کار در زمینه افزایش حقوقها بوده است، ادامه داد: در قانوگذاری نماینده زنجان نقش کلیدی داشته است و در بعد استانی نیز ورود به مسائلی کلیدی در اجرای پروژه های مهم نقش غیر قابل انکار داشته اشت.

طاهری، با اشاره به بررسی عمیق و آگاه بودن از زیر بم گرفتاریهای معادن در کشور و استان، گفت: مازاد حقوق دولتی معادن استان باید به استان اختصاص داد ه می شد، گفقت: 1درصد از کل فروش معادن باید به مناطق دارای معادن و استانها اختصاص داده شود که تا به امروز از این سهم چیزی عاید استان نشده است.

وی، با بیان اینکه اکتشافات در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری خیلی کم انجام شده است، یادآورشد: استان زنجان دارای معادن پنهان فراوانی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن استان زنجان، کار آمدی افراد را در راس امور مهم ارزیابی کرد و گفت: به جز انتخاب استاندار زنجان در مورد انتخاب اشخاص و مسئولین استان بنده دخالتی نداشتم.

به گفته طاهری، شرکت های خرد و کوچک ایران خودرو، روی انتخاب مدیران رده بالا و اصلی ایران خودرو دخالت دارند که می تواند در این راستا مورد بررسی و آسیب شناسی بیشتری قرار بگیرد.

نماینده مردم زنجان طارم، با بیان اهمیت میزان چرخه مالی شهرستان طارم، تصریح کرد: در این شهرستان پایانه صادراتی وجود ندارد.

وی، با اشاره به موافقت با افزایش حقوق همه اقشار بویژه بازنشستگان، تاکید کرد: اول باید تامین منابع مالی تولید ثروت در کشور بوجود آید تا با توجه به منابع مالی و درآمد کشور افزایش حقوق داشته باشد.

نماینده مردم زنجان طارم، با اشاره به اهمیت عقب ماندگی در حقوق اقشار و بازنشستگان، گفت: با راه اندازی سامانه مالی مودیان مالیاتی برای تامین منابع مالی ثابت شاهد افزایش حقوق اقشار مختلف در کشور نیز خواهیم بود.

وی، گفت: با توجه به میانگین کشوری استان زنجان دارای کارمندان زیادی است که حقوق آنها از طریق مالیات جبران می شود.

طاهری، با بیان اینکه عمده سهامداران پتروشیمی کشور و زنجان وابسته به بخش خصوص است، گفت: معادن بزرگ وابسته به ایمیدرو و بخش دولتی است، که نحوه مالکیت معادن باید بررسی مجدد شود و، واگذاری شرکتهای نیز تو حوزه قضایی بررسی می شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به ایجاد بستر اشتغال کشور و استان، تصریح کرد: اشتغالزایی در حوزه اشتغال دانش بنیان باید از حالت شعاری بودن  بیرون در بیاد.

طاهری، در پایان اضافه کرد: اگر میزان تولید ناخالص ملی از 6 درصد به 20درصد برسد می توان شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر شد و تاثیر مطلوب در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز