خبرگزاری کار ایران

۴۵۰ منزل مسکونی در سایه خوش به طور کامل از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۲۹

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: در پی این زلزله که کانون آن در سایه خوش بوده، ۴۵۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،شهریار نوری زاده اظهار کرد: چند روستای در اطراف نیز همچون کنخ و دژگان نیز خساراتی دیده‌اند که در حال بررسی میزان خسارات در این روستاها نیز هستیم.

نوری زاده همچنین با بیان این که ۱۰ تیم تخصصی در منطقه در حال بررسی وضعیت منازل مردم و خسارات وارد شده هستند، عنوان کرد: مصمم هستیم تا فردا کار کارشناسی و ارزیابی نهایی را به هیأت دولت ارسال کنیم.

سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در پی زلزله های بامداد امروز استان هرمزگان به محل کانون زلزله روستای سایه خوش واقع در غرب استان عزیمت کرد و از نزدیک از وضعیت مدارس این منطقه بازدید کرد.

وی در جریان بازدید از این مدارس اظهار کرد: روستای سایه خوش دارای دو مدرسه بوده که یکی از این مدارس که سال ساخت آن ۱۳۴۸ بوده باید مورد تخریب و بازسازی قرارگیرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ادامه داد: واحد آموزشی دیگر نیز به نام مدرسه گلستان دانش در حال حاضر بعنوان پایگاه  امدادی منطقه زلزله زده مورد استفاده گروههای امدادی است. 

نیروگاه بندرعباس با تمام توان در مدار تولید قرار دارد  

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، از ادامه کار نیروگاه بندرعباس و در مدار بودن تمامی واحدها پس از وقوع زلزله شدید در استان هرمزگان خبر داد.

حسین سلیمی اظهار کرد: باتوجه به زلزله نسبتا شدیدی که حوالی ساعت ۲ بامداد صبح  امروز ۱۱ تیرماه در استان هرمزگان، به وقوع پیوست ، هم اکنون تمامی واحدهای این نیروگاه در مدار بوده و هیچ گونه خللی در روند تولید حاصل نشده است.

 اداره کل فرودگاههای استان هرمزگان آمادگی کامل خود را برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده استان اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان با ابراز همدردی نسبت به وضعیت مردم در خصوص زلزله های اخیر گفت : باتوجه به نزدیکی فرودگاه بندرلنگه به کانون زلزله فرودگاه بندر لنگه و دیگر فرودگاه های استان آمادگی کامل جهت کمک رسانی به حادثه دیدگان و مصدومین را دارد.

وی افزود: هیچ گونه آسیب و خسارتی به این فرودگاه ها وارد نشده است و فرودگاه های استان آماده همکاری با پرواز های امدادی می باشد.

ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون هرمزگان در این خصوص، عنوان کرد: انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تامین خون بیمارستان‌ها  را دارد.

وی با بیان اینکه افزایش  ذخایر خون استان  هم اکنون در اولویت این اداره کل است، افزود: تمامی مراکز انتقال خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم ومیناب جهت تامین خون مورد نیاز بیمارستانها ومراکز درمانی  امادگی کامل را دارند.

زارعی با اشاره به اینکه با توجه  غیر مترقبه بودن حوادث و احتمالات ناشی از زلزله هم‌اکنون به افزایش ذخایر خون به  همه گروه‌های خونی نیازمندیم، تصریح کرد: از شهروندان دمی خواهیم بامراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خون، در افزایش ذخایر خونی  مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز