خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

کارخانه دوچرخه سازی قوچان ظرفیت ۵ برابر کردن نیرو را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۴۹۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اشتغال ١٠٠ نفری کارخانه دوچرخه سازی قوچان، گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری بالا می‌تواند ۵۰۰ نفر را به کارگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز جمعه -۱۰ تیرماه- در حاشیه بازدید کوتاه  از واحدهای صنعتی قوچان نظیر شهرک صنعتی شماره ۲ و کارخانه دوچرخه سازی بعمل آورد و از نزدیک در جریان روند اقدامات عمرانی و مشکلات پیش روی حوزه صنعت این شهرستان قرار گرفت.

وزیر صمت درحاشیه بازدید از مجتمع صنعتی دوچرخه‌سازی قوچان در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل در شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان پست برق است که این پروژه از سال قبل آغاز شده و بخشی از منابع مالی آن باید توسط وزارت‌خانه پیگیری و در سریعترین زمان تأمین شود.

وی در این باره گفت: وقتی پست برق در شهرک ۲ تأمین شود با وجود زیرساخت‌هایی همچون زمین، می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری برای مشارکت و فعال شدن شهرک داشته باشند.

فاطمی امین با بیان اینکه در کارخانه دوچرخه سازی با سرمایه‌گذاری بالا در حال حاضر ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند درصورتی که ظرفیت بکار گیری ۵۰۰ نفر را دارد، تصریح کرد: این واحد مشکلاتی در حوزه مالیات و بانک دارد که در ستاد تسهیل پیگیری می‌شود تا مسئله سرمایه در گردش از محل منابعی در قانون بودجه یا وزارتخانه تأمین شود.

وی همچنین به بیشترین مشکل کارخانه ی دوچرخه سازی اشاره کرد و اظهار داشت: محصول این کارخانه بازار دارد و بیشترین مشکل، سرمایه در گردش است که ابتدا باید وضعیت حقوقی شرکت مشخص و بعد خروجی کار تعیین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید به برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی مرکز تجاری تهران-عشق‌آباد، بیان کرد: این مرکز تجاری شبیه شرکت‌های کسب و کار بوده و یک واحد دولتی نیست و‌ می‌تواند خدمات کسب‌وکار ایرانی همانند مشاوره حقوقی، بازاریابی و غیره را به شرکت‌های ایرانی ارائه دهد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر مجوز راه‌اندازی این مراکز در ۸ کشور به شرکت‌های دارای توانایی داده شده است و طبیعتاً قوچان به دلیل نزدیکی با عشق آباد می‌تواند بیشتر از این موضوع استفاده نماید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز