خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

محرومیت زدایی یکی از مهم ترین اولویت های وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۹۴

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش می شود مسئولان به صورت مستقیم در میان مردم حضور یافته و از دغدغه های آنان آگاهی یابند، گفت: یکی از مهم ترین اولویت‌های وزارت بهداشت، «محرومیت زدایی» است تا سلامت مردم در همه نقاط کشور تامین شود و در همین زمینه، برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین شده و به صورت روزانه در سطح کشور در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا «بهرام عین اللهی» شامگاه پنجشنبه در ادامه سفر به استان فارس، وارد شهرستان آباده شد و با حضور در بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان، فاز دوم مرکز قلب این بیمارستان را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت، «محرومیت زدایی» است تا سلامت مردم در همه نقاط کشور تامین شود و در همین زمینه، برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین شده و به صورت روزانه در سطح کشور در حال اجراست.

وی در این آئین، آباده را نگین درخشان کشور و منطقه دانست که باعث افتخار بوده و شهدای بزرگی را به انقلاب اسلامی اهدا کرده است.

او با بیان اینکه با وجود تحریم هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز برای جلوگیری از پیشرفت کشور وجود داشته، ایران دارای قوی ترین نظام سلامت در منطقه است، گفت: این موفقیت حاصل ایستادگی مردم و همچنین تلاش شبانه روزی دانشمندان و جوانان مومن و انقلابی و مبتکر این مرز و بوم است.

عین اللهی با اشاره به سفر اخیر خود به اجلاس جهانی ژنو افزود: در این اجلاس مسئولان سلامت دیگر کشورها به توانمندی ایران در حوزه بهداشت و درمان اذعان داشتند که مایه مباهات است و این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب، بخشی از پزشکان ما از کشورهای هند و پاکستان تامین می شد و پیشرفت قابل توجهی در زمینه پزشکی کشور وجود نداشت.

وی دامه داد: در سال های پیش از انقلاب اسلامی، مردم برای معالجه و درمان به دیگر کشورها مراجعه می کردند، اما امروز به حدی از توانمندی در حوزه سلامت دست یافته ایم که بسیاری از بیماران کشورهای منطقه برای درمان به ایران سفر می کنند.

وزیر بهداشت در ادامه به دوران بحرانی کرونا و تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما با وجود تحریم های ناجوانمردانه به ویژه در حوزه تجهیزات و دارو، از کشورهای موفق در کنترل بیماری کووید۱۹ بود و اکنون در حالی که شاهد آمار بالای مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا هستیم، اما این آمار در ایران به تک رقمی و صفر گراییده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه فداکاری و مجاهدت مدافعان سلامت در تاریخ به ثبت رسیده، موفقیت حاصل از مهار کرونا در ایران را نتیجه مجاهدت های مدافعان سلامت، تلاش های دولت و همکاری مردم خواند.

عین اللهی در ادامه با بیان اینکه نهضت خیرین در کشور ممتاز است، از مشارکت خیرین در پروژه مرکز قلب و بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) آباده قدردانی کرد و خیرین سلامت را انسان های فداکاری دانست که برای سلامت مردم از دارایی خود می گذرند، در مناطق محروم گره های فراوانی را می گشایند و از افتخارات فرهنگی کشور به شمار می آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز از انجام آنژیوگرافی برای ۶ بیمار، همزمان با افتتاح بخش آنژیوگرافی مرکز قلب بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) آباده خبر داد.

«سید وحید حسینی» در آیین بهره برداری از پروژه های بخش های آنژیوگرافی، آی سی یو قلب، جراحی قلب و ریکاوری و بخش بستری مرکز قلب بیمارستان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: خدمات بهداشتی درمانی در جمهوری اسلامی در طی چهار دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب، به قدری شایسته انجام شده که به هیچ وجه، قابل مقایسه با سال های قبل از انقلاب نیست.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه همزمان با بهره برداری از پروژه های جدید مرکز قلب آباده، ۶ بیمار برای انجام آنژیوگرافی در این مرکز بستری شدند، این امر را نشانگر خدمت جهادی مسئولان سلامت و خیرین دانست و از برنامه ریزی برای انجام جراحی قلب در مرکز قلب آباده، در آینده نزدیک خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز