خبرگزاری کار ایران

تقدیر از تولید کنندگان و کشاورزان برتر خراسان رضوی در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۷۴

مراسم تقدیر از تولید کنندگان برتر در بخش کشاورزی، تولید کنندگان صنعت دام و بهره برداران نمونه استان در شهرستان سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اعضای اتحادیه ها و صنوف مختلف و مسئولین شهری سبزوار همراه بود بر لزوم حمایت هر چه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان استان تاکید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم گفت: مسئله ارز ترجیحی و ورود به اقتصاد باعث نارضایتی بسیاری از دامداران و کشاورزان شده بود و دولت کنونی با تمام سختی های ناشی از حذف آن به خوبی توانست میزان فساد در زنجیره تولید را با اختصاص سهم این ارز به دهک های مختلف از فشار ناشی به تولیدکنندگان بکاهد.

محمد رضا اورانی ادامه داد: استان خراسان رضوی با پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، به دامداران و کشاورزان هم اکنون رتبه دوم کشور را دارد که امیدواریم بتوانیم تمامی دامداران و کشاورزان را با حمایت های ویژه دولت سامان دهیم.

اورانی همچنین افزود:  ۲ هزار تن گوشت مرغ در استان نیز برای حمایت از تولید کنندگان خریداری شده است. 

علی اصغر امانیان رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه کل محصولات تولید شده در طی سال گذشته اعم از محصولات دامی و کشاورزی ۲۰۶ هزار تن بوده است، سطح زیر کشت شهرستان را ۳۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تولید محصولات دامی نیز در شهرستان ٩۰۶ هزار تن بوده که این میزان، ۳۰ درصد کل تولید استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سبزوار قطب تولید در حوزه های گوناگون در استان را داراست بر تامین امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی و دامی با حمایت های ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد.

نماینده مردم غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه شرایط خاص اقتصادی کشور سبب اهمیت بیشتر فعالیت ارزشمند تولیدکنندگان و کشاورزان شده است گفت: بی عملی های مجموعه مدیریتی و ساختار پیچیده اداری و بروکراسی باعث شده وضعیت نامناسبی را به لحاظ تولید شاهد باشیم، کمااینکه موضوعات بین المللی و تحریم ها نیز به آن اضافه شده و تورم افزاینده فرصت افزایش و بهره وری تولید را از کشاورزان و دامداران  گرفته است.

علی اصغر عنابستانی در ادامه افزود: تا زمانی که بحث اقتصاد صادرات محور در دستور کار قرار نگیرد قطعا وضعیت خوبی را برای تولیدکنندگان شاهد نخواهیم بود، کشاورزان و تولید کنندگان باید از قید و بند ناملایمات برای صادرات رها شوند و شبکه صادرات در مسیر مبادلات و ورود ارز واقعی به کشور به رونق اقتصاد کشور کمک کند.

وی ادامه داد: مسئله ورود ارز ترجیحی به کشور و فساد در آن کشاورزان را تحت فشار گذاشته بود و مبالغ گزافی که برای تخصیص نهاده قرار بود برای دامداران و کشاورزان اختصاص باید به درستی در اختیار ان ها قرار نمی‌گرفت.

عنابستانی با انتقاد از عدم پرداخت قیمت مصوب و تعیین شده گندم به کشاورزان توسط وزارت کشاورزی را از دیگر مشخصات شبکه فرسوده بروکراسی و روند اجرایی کشور دانست و گفت: قطعا اگر به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان در زمینه تولید پنبه، پسته، وام، محصولات زراعی، مرغ و شیلات توجه شود می‌توان اقتصاد شهرستان را بیش از پیش رونق داد.

در پایان این مراسم از تولید کنندگان نمونه استان و شهرستان در بخش های تأسیسات آبیاری، نگه داری و بهره برداری از قنوات، تولید مرغ و دام مولد، ماهی و شیلات،تولید انگور و پنبه، محصولات ارگانیک، پرورش دهنده کرم ابریشم و ماهیان زینتی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز