خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

ایجاد ٨٠ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۲۶

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال با همت نهادهای انقلابی و دستگاه‌های ذیربط، ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید امیرحسین مدنی امروز در حاشیه بازدید و افتتاح طرح تولید نخ کش حریر در مشهد اظهار کرد: تاکنون حدودا ۸۰ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است که با تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ این روند سرعت می‌گیرد. 

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی افزود: امسال در روستاها و مناطق محروم هدف‌گذاری ایجاد  ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی شده است که بار اصلی به دوش سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید ، کمیته امداد و بنیاد برکت است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: امسال احیای ۲۰۰۰ واحد اقتصادی خرد، کوچک و متوسط در مناطق روستایی و محروم در دستور کار قرار دارد که ۴۰۰ واحد آن تا کنون احیا شده است. 

مدنی افزود: در نخستین شورای عالی جهاد سازنگی نیز یکی از دستورات اصلی جلسه رونق اقتصادی روستاهاست و ان شاءالله در خصوص جهش تولید، نوآوری در روستاها و اشتغال همچنین تسهیل شرایط سرمایه گذاری در روستاها تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

در ادامه امین خوش قامت، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی اظهار کرد: این طرح با دریافت حدود ۴ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری رسیده که برای ۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است. در این واحد تولیدی نخ اسپاندکس برای تولید جوراب‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه سرمایه گذاری این طرح ۱۴ میلیارد تومان بوده که ۴ میلیارد تومان از آن توسط صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات پرداخت شده است. 

در ادامه فاطمه جمیلی، مدیرعامل کارخانه نخ کش حریر مشهد اظهار کرد: نخ اسپاندیکس از این واحد صنعتی به کشورهایی همچون افغانستان و ترکمنستان صادر شده و برای لباس‌های کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشهد یکی از چهار قطب جوراب بافی در کشور است. با توجه به گران بودن ماشین آلات و  بودجه کم  از تسهیلات به مبلغ ۴ میلیارد تومان استفاده شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مشهد می‌شود با تولیدجوراب های با کیفیت این محصول را به سایر کشورها صادر کرد. ترکیه در حال حاضر یکی از کشورهای بسیار پیشرو در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز