خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان:

اجرای ۲۳ برنامه به مناسبت هفته ازدواج/امسال ۱۴۳۱ زوج تسهیلات ازدواج دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۸۶

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، تا پایان اردیبهشت امسال ۶۳۰۷ متقاضی تسهیلات ازدواج در سامانه ثبت نام کردند و تسهیلات به ۱۴۳۱ متقاضی انجام شد و ۴۸۷۶ نفر نیز در نوبت هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در نشست خبری با موضوع هفته ازدواج اظهار کرد: از 10 تا 16 تیرماه به عنوان هفته ازدواج برنامه های متعددی به همت اداره کل ورزش و جوانان پیش بینی شده است.

بازرگان از اجرای 23 برنامه در هفته ازدواج خبر داد و گفت: برگزاری جشن ازدواج 13 تیرماه همزمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولان کشوری و استانی و پویش ازدواج آسان با مشارکت خیرین از برنامه های شاخص این هفته است.

وی ادامه داد: 14 مورد کمک هزبنه تهیه جهیزیه به همت موسسه آبشار عاطفه ها در این هفته به زوج های نیازمند تقدیم می شود.

این مسئول با یادآوری اینکه جشنواره جوانمردی نیز به مناسبت این هفته در روز 14 تیرماه برگزار می شود، گفت: مقرر شده در این هفته از 20 ورزشکار و پیشکسوت تقدیر خواهد شد.

بازرگان با تاکید بر اینکه ازدواج آگاهانه و ترویج آن در جامعه از ضرورت های امروز جامعه است، گفت: ازدواج بهنگام و آسان نیز از مولفه هایی است که توسط این مجموعه دنبال می شود.

وی اضافه کرد: تقدیر از 9 خادم حوزه ازدواج، تقدیر از 6 دستگاه مرتبط با انر ازدواج تقدیر از 9 زوج موفق و الگوساز در ازدواج اسان، تقدیر از 12 مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری چهارمین پویش ملی ازدواج با حضور خیرین، ایجاد کمپینگ رسانه ای برای ازدواج اسان و پخش پیام های انگیزشی از برنامه های این هفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: معرفی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج، نشست با خیرین و جذب خیر ازدواج، بازدید از مراکز مشاوره ازدواج، افتتاح مرکز مشاوره ازدواج همسفر در خدابنده، برگزاری نشست دغدغه جوانان، تشکیل کمیته ساماندهی امور جوان با موضوع هماهنگی برنامه های ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج در هشت شهرستان و رونمایی تولیدات رسانه ای از دیگر برنامه های این هفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ازدواج های ثبت شده در سال گذشته 8678 مورد بود که 7713 مورد شهری و 965 مورد روستایی است. همچنین تعداد تولدهای ثبت شده در سال گذشته 15 هزار و 2 نفر بود که نسبت به سال های گذشته نزولی بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج کشوری در بین آقایان  27.8 سال و در بین خانم ها 26.6 سال است، افزود: این رقم در بین آقایان استان زنجان 27.4 سال و خانم ها 22.6 سال است.

این مسئول با اشاره به تسهیلات ارائه شده در حوزه ازدواج گفت: سال گذشته 23 هزار و 346 مورد ثبت نام داشتیم که 16 هزار و 512 مورد ثبت سامانه شده و به 14 هزار و 4 متقاضی تسهیلات پرداخت شده و 2 هزار و 508 نفر در صف هستند.

بازرگان با یادآوری اینکه 85 درصد متقاضیان، وام ازدواج خود را دریافت کردند، ادامه داد: تا پایان اردیبهشت امسال نیز 6307 متقاضی در سامانه ثبت نام کردند و تسهیلات اعطای به 1431 متقاضی انجام شد و 4876 نفر نیز در نوبت هستند.

بازرگان با اشاره به وجود 101 سمن ثبت شده در استان گفت: از این تعداد 55 سمن فعال هستند و در تلاش هستیم تا سمن ها را  در حوزه های مختلف فعال کنیم.

وی در خصوص اوقات فراغت امسال نیز گفت: مقرر شده دستگاه های اجرایی برنامه های خود را اعلام کنند.سال گذشته 10 هزار نفر به صورت حضوری و 10 هزار نفر به صورت مجازی از برنامه های اوقات فراغت استفاده کردند. همچنین امسال نیز برنامه هایی برای اوقات فراغت جوانان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز